Μαρτίνου Μαρίνα
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
11/06/2019
Διάρκεια
00:58:30
Εκδήλωση
Hub Science
Χώρος
The HUB Events
Διοργάνωση
The HUB Events
Κατηγορία
Νευροεπιστήμες
Ετικέτες
Hub Science, εγκέφαλος, πλαστικότητα, παιδί, εκμάθηση γλώσσας, γνωστικό πεδίο, παιδική κακοποίηση, παραμέληση, μορφολογία του εγκεφάλου
Το «Τhe Hub Events» και ο Νικόλας Πρωτονοτάριος συνεχίζουν για όγδοη χρονιά τη σειρά επιστημονικών διαλέξεων με τίτλο «Hub Science», με σκοπό να παρουσιάσουν με συναρπαστικό και εύληπτο τρόπο τις φυσικές και κοινωνικές επιστήμες και να μυήσουν το ακροατήριο στο μαγικό αλλά ενδεχομένως παρεξηγημένο τους κόσμο.
Την Τρίτη 11 Ιουνίου 2019, στην τέταρτη φετινή συνάντηση του Hub Science, πραγματοποιήθηκε η διάλεξη της ερευνήτριας νευροεπιστήμης Μαρίνας Μαρτίνου με θέμα «Plastic Fantastic: Η πλαστικότητα του εγκεφάλου τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού».
Plastic Fantastic:
Η πλαστικότητα του εγκεφάλου τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού
• Πώς αντιδρά ο εγκέφαλος σε νεαρή ηλικία αν δεν λειτουργεί κάποια από τις αισθήσεις;
• Πόσο σημαντικό είναι να μαθαίνει ένα παιδί ξένες γλώσσες από νεαρή ηλικία;
• Σε τι ηλικία έμαθε ο Υο Υο Ma να παίζει βιολί;
• Έχουν οι ενήλικοι εγκέφαλο από μπετόν αρμέ;
• Τι σχέση έχουν οι οδηγοί ταξί στο Λονδίνο με τη νευροεπιστήμη;
Στη διάλεξή της, η ερευνήτρια νευροεπιστήμης Μαρίνα Μαρτίνου απαντά στα παραπάνω ερωτήματα και μας εντάσσει στη σημαντικότατη έννοια της πλαστικότητας του εγκεφάλου κατά την παιδική ηλικία, μια περίοδο κατά τη διάρκεια της οποίας δημιουργούνται στον εγκέφαλο ένα εκατομμύριο νέες συνάψεις το δευτερόλεπτο. Η Δρ. Μαρτίνου συζητά για την ύπαρξη κρίσιμων περιόδων ανάπτυξης και αν αυτές διαφέρουν από το ένα γνωστικό πεδίο στο άλλο, ενώ παράλληλα μιλά για την αλλαγή της μορφολογίας του εγκεφάλου όταν εκτίθεται σε δυσμενείς συνθήκες, όπως η κακοποίηση και η παραμέληση.
Η Μαρίνα Μαρτίνου έλαβε διδακτορικό στην αναπτυξιακή γνωστική νευροεπιστήμη το 2011 από το University College του πανεπιστημίου του Λονδίνου (UCL). Εκπόνησε μεταδιδακτορική έρευνα για τις επιπτώσεις των μακρών επιληπτικών κρίσεων στον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο. Εργάστηκε επίσης σε προγράμματα του Medical Research Council (MRC), αποσκοπώντας στην μελέτη των επιπτώσεων της υποξίας στην νευρολογική ανάπτυξη των βρεφών. Μέσα από τη δουλειά της, έχει αποκτήσει εμπειρία σε διάφορες νευροαναπτυξιακές διαταραχές όπως ο αυτισμός, η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) και το σύνδρομο Tourette. Από το 2017 διδάσκει στο Αμερικανικό Κολέγιο, ενώ παράλληλα είναι επίτιμη μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο UCL. Το 2019, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Θεοχαράκη, ξεκίνησε εκπαιδευτικά σεμινάρια για παιδιά με στόχο την εκμάθηση των πρωταρχικών εννοιών της νευροεπιστήμης.