Βατόπουλος Νίκος
Ζώρζος Νίκος
Σπιλάνης Ιωάννης
Σμιτ Νίκος
Ζέκκος Κωνσταντίνος
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
22/04/2018
Διάρκεια
101:44
Εκδήλωση
5η Συνάντηση Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ» με τα Εταιρικά του Μέλη «Η Τριλογία της Αθήνας: Ελευσίνα – Αθήνα - Λαύριο»
Χώρος
Elefsina Hotel
Διοργάνωση
Σωματείο "Διάζωμα"
Κατηγορία
Πολιτιστική διαχείριση
Ετικέτες
Σωματείο ΔΙΑΖΩΜΑ, Τριλογία της Αθήνας, Ελευσίνα, Αθήνα, Λαύριο, αρχαία Αθήνα, Σαντορίνη, πολιτιστική διαδρομή Σαντορίνης
Το διήμερο της 21ης και 22ας Απριλίου 2018 πραγματοποιήθηκαν οι εργασίες της 5ης Συνάντησης των Εταιρικών μελών του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ» στην Ελευσίνα και συγκεκριμένα στο ξενοδοχείο «ELEFSINA HOTEL». Κεντρικό θέμα της συνάντησης ήταν «Η Τριλογία της Αθήνας: Ελευσίνα – Αθήνα – Λαύριο».
Το «ΔΙΑΖΩΜΑ» με τη δράση του επιθυμεί να συμβάλει στην ποικιλόμορφη σύνδεση της πόλης της Ελευσίνας με την ιστορία της και τους ανθρώπους της, προκειμένου η αναγόρευσή της ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης το 2021 να μην είναι κάτι φευγαλέο και εφήμερο, αλλά να αποτελέσει προίκα για τους κατοίκους και την πόλη, αλλά και για την ίδια τη χώρα.
Τις εργασίες του διημέρου άνοιξαν ο Δήμαρχος Ελευσίνας κ. Γιώργος Τσουκαλάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής, κ. Γιάννης Βασιλείου και η Επικεφαλής του Τμήματος Τύπου και Μ.Μ.Ε. της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, κ. Κλημεντίνη Διακομανώλη. Την Κυριακή, χαιρετισμό απηύθυνε η Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κ. Λυδία Κονιόρδου.
Την πρώτη μέρα των εργασιών παρουσιάστηκε η «Τριλογία της Αθήνας», μια προσπάθεια που καταβάλλεται από τους αρμόδιους φορείς και το Σωματείο «ΔΙΑΖΩΜΑ» για την υλοποίηση ενός ολιστικού προγράμματος για την Αττική. Στόχος του εγχειρήματος είναι η αποκατάσταση στη σύγχρονη εποχή, της λειτουργικής σύνδεσης που είχε η πόλη της αρχαίας Αθήνας με το Ιερό της Ελευσίνας, το Λαύριο με τα ορυχεία αργύρου, καθώς και με το επίνειό της, τον Πειραιά. Οι πτυχές αυτές φώτιζαν το πολιτικό, πνευματικό, φιλοσοφικό, οικονομικό και εμπορικό μεγαλείο της αρχαίας Αθήνας. Ακολούθησε η παρουσίαση των προγραμμάτων που σχεδιάζουν από κοινού όλοι οι αρμόδιοι φορείς και το «ΔΙΑΖΩΜΑ» στην πόλη της Ελευσίνας με στόχο την αειφόρο και βιώσιμη ανάπτυξή της.
Τη δεύτερη μέρα παρουσιάστηκαν τα ολιστικά προγράμματα (Πολιτιστική Διαδρομή των Αρχαίων Θεάτρων της Ηπείρου, Αρχαιολογικό Πάρκο Ασκληπιείου Επιδαύρου, Πολιτιστική και Περιβαλλοντική Διαδρομή της Στερεάς Ελλάδας, Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη Ηρακλείου και Διαδρομή Σαντορίνης), που υλοποιούνται από το «ΔΙΑΖΩΜΑ» με τους αρμόδιους φορείς και με την καταλυτική συμβολή των εταιρικών του μελών, τα οποία έχουν στόχο την ανάδειξη των μνημείων και τη συνάντησή τους με την αειφορία και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Η διάρθρωση έγινε σε στρογγυλά τραπέζια (πάνελ) μέσω των οποίων αποτυπώθηκε η δύναμη των συνεργειών μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού φορέα.
Στη συνάντηση καταγράφηκε η βιωματική πορεία του Σωματείου και το πνευματικό κεφάλαιο που έχει ως τώρα παραχθεί με όλους τους φορείς και τα εταιρικά του μέλη, καθώς και η αξία της δύναμης των συνεργειών, η οποία έχει επιτρέψει τη μόχλευση ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων για την υλοποίηση των παραπάνω έργων πολιτισμού, που αποτελούν ένα τεράστιο αναπτυξιακό και οικονομικό όφελος για τη χώρα.
Στο στρογγυλό τραπέζι με θέμα «Πολιτιστική Διαδρομή Σαντορίνης» συμμετείχαν οι:
Νίκος Ζώρζος, Δήμαρχος Σαντορίνης
Γιάννης Σπιλάνης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τομέα Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου
Νίκος Σμιτ, μελετητής του έργου «Εκπόνηση MasterPlan της Πολιτιστικής Διαδρομής Σαντορίνης»
Κώστας Ζέκκος, μελετητής του έργου «Βελτίωση των συνθηκών προσβασιμότητας στους βασικούς αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία της νήσου Θήρας», Διευθύνων Σύμβουλος στην εταιρεία “Dromos Consulting”.
Συντονιστής: Νίκος Βατόπουλος, δημοσιογράφος.
Ο Νίκος Βατόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1960. Είναι δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Η Καθημερινή» και συγγραφέας. Αρθρογραφεί από το 1988 και ασχολείται με θέματα πολιτισμού. Από το 2007 έως το 2014 ήταν υπεύθυνος του Πολιτιστικού Τμήματος για το ημερήσιο και το σαββατιάτικο φύλλο. Έκτοτε, αρθρογραφεί με ελεύθερη θεματολογία. Το 1999 εργάστηκε για ένα διάστημα στην εφημερίδα «Το Βήμα».
Το 2011 ίδρυσε την ομάδα πολιτών «Κάθε Σάββατο στην Αθήνα», η οποία αριθμεί πάνω από 20.000 μέλη.
Έχει ειδίκευση σε θέματα νεώτερης αθηναϊκής ιστορίας και αρχιτεκτονικής. Το 2014 παρουσίασε επιλογή από αθηναϊκές φωτογραφίες του σε ατομική έκθεση με τίτλο «Η Αθήνα ενός αθηναιογράφου» στην γκαλερί «ena». Έχει επίσης οργανώσει και παρουσιάσει την θεματική έκθεση «Η Αθήνα της δεκαετίας του 1960» στην Ελληνοαμερικανική Ένωση (2014).
Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Πρόσωπο της Αθήνας» (2001 και 2008), το οποίο κυκλοφόρησε και στην αγγλική γλώσσα («Facing Athens»), «Περπατώντας στην Αθήνα» (2018) και «Μικροί δρόμοι της Αθήνας» (2019). Έχει δώσει ομιλίες με θέμα πτυχές της ιστορίας της Αθήνας. Είναι μέλος του Σωματείου ΔΙΑΖΩΜΑ.
Έχει συνεργαστεί με μεγάλο αριθμό εκδόσεων και περιοδικών.
Το 2014 τιμήθηκε με το βραβείο Gina Bachauer- Νικολάου Δούμπα/ Κατηγορία Κοινωνικής και Πολιτιστικής Προσφοράς.
Είναι κάτοχος πτυχίου Master of Arts σε European Studies (1985) από το Πανεπιστήμιο του Reading (Ηνωμένο Βασίλειο).
Ο Αναστάσιος-Νικόλαος Ζώρζος γεννήθηκε το 1960 στον Πύργο Καλλίστης και σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων και Δημοσιογραφία.
Το 1983 εξελέγη Μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου "Εστία-Πύργου Καλλίστης".
Το 1985-1994 διετέλεσε Γενικός Γραμματέας της Κίνησης για την Προστασία του Περιβάλλοντος και την Ποιότητα Ζωής με την επωνυμία "Ο Φοίβος".
Το 1992 διετέλεσε Αναπληρωτής Πρόεδρος του Κέντρου Υγείας Θήρας.
Το 1994 εξελέγη Κοινοτάρχης στην Κοινότητα Πύργου Καλλίστης. Κατά τη διάρκεια της θητείας του είχε πλούσια δράση.
Το 1997 εξελέγη Αντιπρόεδρος του Συμβουλίου Περιοχής.
Το 1999 εξελέγη Δημοτικός Σύμβουλος.
Το 2002 και το 2006 ήταν Υποψήφιος Δήμαρχος στις δημοτικές εκλογές με ανεξάρτητο συνδυασμό.
Από το 2003 έως το 2006 διετέλεσε Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΤΕΔΚ Νοτίων Κυκλάδων.
Το 2011 εξελέγη Δήμαρχος του Δήμου Θήρας με ποσοστό 68,39%.
Σπουδές:
Doctorat de 3eme cycle, C.U.R.E.I., Grenoble Γαλλίας, 1985
D.E.A. "Ευρωπαϊκές και Διεθνείς Σπουδές", Πανεπιστημιακό Κέντρο Ευρωπαϊκών και Διεθνών Ερευνών, C.U.R.E.I., Grenoble Γαλλίας, 1981
Maitrise en Sciences Economiques, Ειδίκευση: Ευρωπαϊκή και Διεθνής Οικονομία, Πανεπιστήμιο Κοινωνικών Επιστημών, Grenoble Γαλλίας, 1980
Πτυχίο Οικονομικών Επιστημών, Οικονομικό Τμήμα Πανεπιστημίου Αθηνών, 1979
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:
Περιφερειακή τοπική ανάπτυξη και χωρικός σχεδιασμός, ανάπτυξη και σχεδιασμός νησιωτικών Οικοσυστημάτων, ανάπτυξη και περιβάλλον, Αειφόρος ανάπτυξη, τουριστική ανάπτυξη και τουριστικός σχεδιασμός.
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965, και αποφοίτησε από τη Γερμανική Σχολή Αθηνών το 1985. Σπούδασε οικονομικές επιστήμες (Diplom-Volkswirt) στο πανεπιστήμιο Ruprecht-Karls της Χαïδελβέργης.
Εργάστηκε στο Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο ως Υπεύθυνος του Τμήματος Διμερών Οικονομικών Σχέσεων και στη συνέχεια ως ανεξάρτητος Σύμβουλος Ανάπτυξης (μελετητής – σύμβουλος ανάπτυξης σε έργα τοπικής / περιφερειακής ανάπτυξης, επιχειρηματικότητας & επενδύσεων, σχεδιασμού & αξιολόγησης συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων). Στο πλαίσιο αυτό συνεργάστηκε με πλήθος ιδιωτικών επιχειρήσεων και δημόσιων φορέων (ΙΟΒΕ, Αγροτουριστική ΑΕ, Εργαστήριο Βιομηχανικής και Ενεργειακής Οικονομίας του ΕΜΠ, Αναπτυξιακές Εταιρείες κ.ά.). Από τις αρχές του 2013 είναι στέλεχος της Παγκόσμιας Τράπεζας (World Bank Group) και τοπικός συντονιστής του Προγράμματος Τεχνικής Βοήθειας της Παγκόσμιας Τράπεζας στην Ελλάδα.
Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά.
Εχει διατελέσει κατ’ επανάληψη Τεχνικός Σύμβουλος του Υπουργείου Μεταφορών και Δημοσίων Εργων, καθώς και πολλών άλλων φορέων του Ελληνικού Δημοσίου, φορέων Δημοσίου ενδιαφέροντος και φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής (DG Regio) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε θέματα στρατηγικού σχεδιασμού, λειτουργίας, χρηματοδότησης και διαχείρισης συστημάτων μεταφορών. Διετέλεσε συντονιστής των ομάδων διαμόρφωσης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Μεταφορών της Ελλάδας για τις Προγραμματικές Περιόδους 1994-1999, 2000-2006 και 2007-2013 ενώ συνεχίζει την υπερεικοσαετή συνεχή ενασχόλησή του με τον στρατηγικό σχεδιασμό και προγραμματισμό των δικτύων μεταφορών της χώρας ως Επικεφαλής της Ομάδας Μελέτης εκπόνησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020». Υπήρξε ακόμα τα έτη 1993 και 1994 Συντονιστής και Επικεφαλής της Ομάδας Μελέτης για το «Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης των Υποδομών Μεταφορών Ελλάδα 2010», που υπήρξε μέχρι σήμερα το μοναδικό ολοκληρωμένο Σχέδιο Μεταφορών με κάλυψη του πλήρους φάσματος των συστημάτων μεταφορών – οδικών, σιδηροδρομικών, θαλάσσιων και εναέριων. Στη βάση αυτού του Σχεδίου καθορίσθηκαν ακολούθως το 1996 τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών μέσα στην Ελληνική Επικράτεια. Υπήρξε μέλος της Ομάδας Μελέτης του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου Ελλάδας, με αρμοδιότητα το Εθνικό Σύστημα Μεταφορών, ενώ έχει διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό τη βασική δομή του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, τόσο ως προς το οδικό, όσο και ως προς το υπεραστικό και το προαστιακό σιδηροδρομικό δίκτυο, με την σύνταξη πλειάδας σχετικών μελετών. Συμμετείχε επίσης ως συνεπικεφαλής στην επιτελική ομάδα σχεδιασμού των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων Πρωτεύουσας, στη βάση των οποίων υλοποιήθηκαν τα έργα της Αττικής Οδού και του Προαστιακού σιδηροδρόμου. Παράλληλα έχει καλύψει τον τομέα των Μεταφορών σε πλείστα όσα Ρυθμιστικά και Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια Αστικών Περιοχών της Ελλάδας, ενώ συμμετέχει ως υπεύθυνος του συστήματος μεταφορών σε δύο από τα 13 ειδικά Χωροταξικά που βρίσκονται σήμερα υπό εκπόνηση. Πρόσφατα συντόνισε και συμμετείχε στην εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης του οδικού άξονα Ηγουμενίτσας / Πάτρας – Σόφιας – Βουδαπέστης (Αξονας Προτεραιότητας Νο 7), που συνεισφέρει ουσιαστικά στην άμβλυνση της περιφερειακότητας της Ελλάδας ως προς την υπόλοιπη Ευρώπη.
Στο επίπεδο του φυσικού σχεδιασμού των υποδομών μεταφορών έχει εκπονήσει και έχει συντονίσει ομάδες μελετών για πάρα πολλά έργα, με ενδεικτική μόνο αναφορά στο σύστημα χερσαίας πρόσβασης του Διεθνούς Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, στην Αττική Οδό, στην ανάπλαση του Φαληρικού Μετώπου, στο Σιδηροδρομικό Διάδρομο Πειραιάς – Αθήνα – ΣΚΑ, στη σιδηροδρομική σύνδεση Ικόνιο – Θριάσιο, στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πατρών, στην Δυτική Περιφερειακή Υμηττού, στην Ιόνια Οδό, στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, στην Εγνατία Οδό, στον Αυτοκινητόδρομο Μορέα κλπ.