Bolhoven Johanna
Γιαννούσης Γιώργος
Schierenbeck Carsten
Lambert Dominique
Γλώσσα
Ελληνική, Αγγλική, Γαλλική
Ημερομηνία
20/02/2014
Διάρκεια
49:49
Εκδήλωση
Χρηματοδοτώντας τη Δημιουργικότητα
Χώρος
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας)
Διοργάνωση
Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
Ελληνική Προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2014)
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός, Οικονομία
Ετικέτες
Ο πολιτισμός, η ψυχαγωγία, η δημιουργική παραγωγή έχουν αφήσει πίσω τους, από τη δεκαετία του '90, τα παλιά μοντέλα της κεντρικά σχεδιαζόμενης και χρηματοδοτούμενης πολιτιστικής πολιτικής, και έχουν καλλιεργήσει ένα καινούργιο, σύνθετο μοντέλο, που αναγνωρίζει την προσωπική και ιδιοσυγκρασιακή φύση των προτιμήσεων και παρακολουθεί τις αλλαγές και τις προκλήσεις.
Πλέον οι δημιουργοί δεν βασίζονται αποκλειστικά στην κρατική υποστήριξη, ενώ νέοι και τολμηροί επιχειρηματίες, μικρής και μεγάλης κλίμακας, αντιλαμβάνονται τη δυναμική της δημιουργικής παραγωγής και το ρόλο του απρόβλεπτου στην ανάπτυξη του πολιτιστικού τομέα.
Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Δημιουργικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με το Megaron Plus, οργάνωσε, στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ, διήμερο συνέδριο, για να ανιχνεύσει το νέο τοπίο της πολιτιστικής παραγωγής και να θέσει τις βάσεις του διαλόγου για το ρόλο της Δημιουργικής Οικονομίας στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, με τη συμμετοχή υψηλόβαθμων στελεχών της ΕΕ, εκπροσώπων ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, μελών της διεθνούς και ελληνικής ακαδημαϊκής κοινότητας, εμπειρογνωμόνων, εκπροσώπων του επιχειρηματικού και τραπεζικού τομέα, και κυρίως πρωτοπόρων στη κατεύθυνση της πολιτιστικής δημιουργικότητας που αντιλήφθηκαν έγκαιρα τους καιρούς και υλοποίησαν τις ιδέες και τις καινοτομίες τους.
Το καινούργιο τοπίο έχει διαμορφώσει τα δικά του χαρακτηριστικά, τη δική του αγορά και ένα νέο σύστημα. Είναι φιλόξενο στην καινοτομία, στις πρωτοβουλίες και στις ανοιχτές συνεργασίες αναγνωρίζοντας τη δύναμη των τεχνών στη βελτίωση της ζωής στις πόλεις, αλλά και στις μικρές κοινότητες, καθώς και τις συνέργειες πολλών διαφορετικών χώρων και ειδικοτήτων.
Το καινούργιο δεν προκύπτει τυχαία: χρειάζεται πρακτικές ικανότητες για την ανάπτυξη των ιδεών σε δημιουργικά προγράμματα, εγχειρήματα και επιχειρήσεις. Ειδικά εργαλεία για την αναζήτηση των προκλήσεων και γνώση για τα θέματα που επηρεάζουν την πολιτιστική δημιουργία σε προσωπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Συνεχή παρακολούθηση των απαιτήσεων και των τάσεων για πολιτιστικά προϊόντα και ενημέρωση για τις αλληλεξαρτήσεις των πολιτιστικών οργανισμών.
Το Συνέδριο απευθυνόταν στις τοπικές και κεντρικές δημόσιες υπηρεσίες, τις τράπεζες, τα επιμελητήρια, τους επαγγελματικούς οργανισμούς, τα πανεπιστήμια, τις επενδυτικές εταιρίες, τη δημιουργική βιομηχανία, τους καλλιτέχνες, τους πολιτιστικούς μάνατζερ, τα πολιτιστικά ιδρύματα και τους μη κυβερνητικούς οργανισμούς και η φιλοσοφία του βασίστηκε στη σημασία και τη συμβολή του πολιτιστικού τομέα στην υποστήριξη της οικονομίας και στη δημιουργία πολλών θέσεων εργασίας, αλλά και στη δυνατότητα να δημιουργηθούν ατζέντες για τους τρόπους με τους οποίους τμήματα της κοινωνίας θα συνεργαστούν για να δώσουν ευκαιρίες ζωής, κυρίως στους νέους.
Οι ενότητες του Συνεδρίου κάλυψαν θέματα όπως:
-η κρατική πολιτική και ιδιωτική πρωτοβουλία
-η στρατηγική και η σύγχρονη πολιτική για την ανάπτυξη των δημιουργικών εγχειρημάτων και επιχειρήσεων
-η πολιτιστική επιχειρηματικότητα και η οικονομική ανάπτυξη
-η συνεισφορά της δημιουργικής οικονομίας στη δημιουργία θέσεων εργασίας
-οι επιδράσεις της πολιτιστικής δραστηριότητας στις τοπικές οικονομίες
-η χρηματοδότηση και οι επιχειρηματικές όψεις των σύγχρονων πολιτιστικών θεσμών
-η πολιτιστική επιχειρηματικότητα στην πράξη
-οι πολιτιστικές συνέργειες και εκκινήσεις
-η διαδρομή από την ιδέα στην εφαρμογή
-τα νέα εργαλεία και οι χρηματοπιστωτικοί μηχανισμοί
-οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις της ψηφιακής εποχής
-οι εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες
-η κινητικότητα των καλλιτεχνών και των προϊόντων του πολιτισμού
Από το 2012, είναι Διευθύντρια Ανάπτυξης Συνεργατικών Σχηματισμών (clusters) στην εταιρεία Creative England. Είναι υπεύθυνη για τη διερεύνηση βέλτιστων πρακτικών ως προς την ανάπτυξη συνεργατικών σχηματισμών στο πλαίσιο μιας πρωτοβουλίας 100 εκατομμυρίων ευρώ της Ευρωπαϊκής Συµµαχίας για τις Δηµιουργικές Βιοµηχανίες, καθώς επίσης και για τη σύγκριση της υπεροχής των συνεργατικών σχηματισμών σε άλλους τομείς και για την ανάλυση των παραγόντων που καθιστούν μία δέσμη υπηρεσιών, προγραμμάτων και εργαλείων υποστήριξης μια επιχείρησης κατάλληλη και φιλική προς τις Δημιουργικές Βιομηχανίες. Επίσης συνεργάζεται με συνεταίρους στην Αγγλία και στο εξωτερικό για την προετοιμασία περιφερειακών σχεδίων δράσης με γνώμονα την πολιτική, π.χ. Πρόσβαση στη χρηματοδότηση, Διατομεακές Συνεργασίες/Ανάπτυξη Εφοδιαστικής Αλυσίδας, Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας στις Ανερχόμενες Βιομηχανίες κ.λπ. Τέλος, αναπτύσσει τη βάση τεκμηρίωσης και ενημερώνει την εκτελεστική ομάδα της Creative England για την πρόοδο που γίνεται ως προς την επίτευξη εθνικών και διεθνών στόχων σε θέματα πολιτικής. Είναι επαγγελματίας στους τομείς του μάρκετινγκ και της ανάπτυξης των επιχειρήσεων με πιστοποίηση από το Chartered Institute of Marketing (CIM) και με πείρα στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, περιλαμβανομένων της λιανικής, του κινηματογράφου, της τηλεόρασης, των ψηφιακών μέσων, και των πολιτιστικών και δημιουργικών υπηρεσιών.
Ο Γιώργος Γιαννούσης σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και έλαβε μεταπτυχιακούς τίτλους σε θέματα Περιφερειακής Ανάπτυξης από το Ι.Π.Α του Παντείου, Οικονομίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Χωροταξίας του Πανεπιστήμιου Paul Valery του Montpellier.
Από το 1984 υπηρέτησε ως στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής, αρμόδιος επί σειρά ετών για τη διαχείριση των Κοινοτικών Προγραμμάτων στην Ελλάδα και στη συνέχεια ως προϊστάμενος υπεύθυνος διαδοχικά, για τα κοινοτικά προγράμματα της Αυστρίας, της Ολλανδίας, του Βελγίου, του Λουξεμβούργου και της Τσεχικής Δημοκρατίας.
Διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ και Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων & ΕΣΠΑ.
Στέλεχος της τράπεζας HSBC από το 1990, είναι Διευθυντής ενός Κέντρου Επιχειρηµατικών Υποθέσεων που ειδικεύεται στην υποστήριξη πολιτστικών και οπτικοακουστικών δραστηριοτήτων. Ελεγκτής στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου για τη Χρηματοδότηση του Κινηματογράφου και των Πολιτστικών Βιομηχανιών (IFCIC) και μέλος της Πιστωτικής Επιτροπής των Πολιτστικών Βιομηχανιών του IFCIC.