Πουταχίδης Γιάννης
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
17/01/2020
Διάρκεια
00:21:51
Εκδήλωση
ProfSpEdu2020 - Σχεδιάζοντας τη Διδακτική, την Επιμόρφωση και την Επαγγελματική Κατάρτιση των Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων
Χώρος
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Διοργάνωση
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ)
Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Κατηγορία
Εκπαίδευση
Ετικέτες
διδακτική, επιμόρφωση, επαγγελματική κατάρτιση, εκπαιδευτικός, ενδοσχολική επιμόρφωση, αξιολόγηση μαθητών, διδακτικές τεχνικές, θέατρο, εκπαίδευση, τάξεις μικτών ικανοτήτων, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Ελλάδα, έργο τέχνης, μουσική εκπαίδευση, γλωσσική ικανότητα, προσχολική ηλικία, τέχνη, κοινωνική ένταξη, σχολική τάξη, άτυπες μορφές διδασκαλίας, ηθοποιός
Το Θέατρο του Καταπιεσμένου (ΘτΚ) δημιουργήθηκε και αναπτύχτηκε από τον βραζιλιάνο Augusto Boal με σκοπό την ενεργή συμμετοχή του πολίτη στα κοινά, ανεξαρτήτως προέλευσης, μόρφωσης, κοινωνικής θέσης. «Είμαστε όλοι ηθοποιοί: το να είσαι πολίτης δεν σημαίνει ότι ζεις σε μια κοινωνία, σημαίνει ότι την αλλάζεις». Ο Α. Boal αρχίζει με το αξίωμα ότι το θέατρο, όπως και η γλώσσα, είναι προσιτό για όλους αρκεί να διδαχτούν τη μέθοδο. Τον ρόλο του δασκάλου αναλαμβάνει το Θέατρο του Καταπιεσμένου. Το ΘτΚ είναι εμπνευσμένο από διάφορες μορφές κοινωνικού και παιδαγωγικού θεάτρου, καθώς και από την προσωποκεντρική αλλά και την κριτική παιδαγωγική. Βασική αρχή της θεατρικής μεθόδου είναι ότι το θέατρο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για αναστοχασμό, διάλογο και μετασχηματισμό σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο και ως ένας προστατευμένος χώρος όπου στρατηγικές διαπολιτισμικότητας, ενδυνάμωσης, αποτίναξης της καταπίεσης και της αδικίας και κοινωνικής αλλαγής προβάρονται, για να χρησιμοποιηθούν στην πραγματικότητα. Ο στόχος της προτεινόμενης εισήγησης είναι να παρουσιαστούν οι τεχνικές και οι πρακτικές του ΘτΚ, και το πώς μπορούν να εφαρμοστούν στην εκπαίδευση, τυπική και μη τυπική. Να υπάρχει μια προσέγγιση της μεθόδου του ΘτΚ ώστε οι συμμετέχοντες μετά το τέλος της εισήγησης να μπορούν να κατανοήσουν ένα πρώτο επίπεδο της φιλοσοφίας, των μεθόδων και των τεχνικών αυτών, όπως θεωρητική επισκόπηση του Θεάτρου του Καταπιεσμένου, θεατρικές, πολιτικές, παιδαγωγικές καταβολές, αρχές, τεχνικές, δυνατότητες, η θεωρητική επαφή με το Θέατρο του Καταπιεσμένου και την παιδαγωγική του αξία, η εφαρμογή του ΘτΚ στην εκπαίδευση.
Η ομιλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 7ου Επιστημονικού Συνεδρίου "ProfSpEdu2020 - Σχεδιάζοντας τη Διδακτική, την Επιμόρφωση και την Επαγγελματική Κατάρτιση των Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων" κατά την 3η συνεδρία με γενική θεματική "Ανάπτυξη διδακτικών τεχνικών για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ζητήματα που προκύπτουν".
Ο Γιάννης Πουταχίδης σπούδασε Drama and Theatre in Education με Μaster of Αrts στο Janacek Academy of Music and Performing Arts, στην Τσεχία. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ήταν βασικό στέλεχος του Θ.Ει.Κ.Κ. Διδάσκει Θεατρική Αγωγή-Εκπαιδευτικό Δράμα, Θέατρο του Καταπιεσμένου στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και σε πολιτιστικούς οργανισμούς. Οργανώνει και διδάσκει σε σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, σε διεθνή εργαστήρια για παιδιά και νέους σχετικά με τη χρήση του θεάτρου στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Τσεχία, Σλοβακία, Μ. Βρετανία, Ελβετία, Ιταλία, Γερμανία, Πολωνία, Δανία, Γαλλία). Έχουν δημοσιευθεί άρθρα του σε πρακτικά συνεδρίων. Είναι αντιπρόεδρος του European Drama Encounter EDERED.