Κανάκη Αυγή
Νικολόπουλος Αντώνης - Soloúp
Μοσχονάς Κωνσταντίνος
Σαββαΐδης Δημήτρης
Καμπουρόπουλος Νίκος
Παπαδημητρόπουλος Θωμάς
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
20/04/2018
Διάρκεια
87:51
Εκδήλωση
Comicdom Con Athens 2018
Χώρος
Γαλλικό Ινστιτούτο, Ελληνοαμερικανική Ένωση
Διοργάνωση
Comicdom Press
Ελληνοαμερικανική Ένωση
Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος
Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού & Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ)
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
Comicdom Con Athens, comics, δημιουργία comics, έκδοση comics, Ελλάδα, 2018, οικονομική κρίση
Το Comicdom Con Athens είναι μια τριήμερη γιορτή των comics, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο και συνδιοργανώνουν η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία Comicdom Press και η Ελληνοαμερικανική Ένωση. Από τη διοργάνωση του 2016, προστέθηκαν στους διοργανωτές το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και ο Οργανισμός Πολιτισμού, Άθλησης και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων.
Οι κύριοι χώροι που φιλοξενούν το Comicdom Con Athens είναι το κεντρικό κτίριο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης και το κτίριο του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος, τα οποία απέχουν μόλις 170 μέτρα μεταξύ τους.
Από το 2006, σε μια εκδήλωση βασισμένη στα πρότυπα αντίστοιχων διεθνών διοργανώσεων, το ελληνικό κοινό έρχεται σε επαφή με μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες μορφές Τέχνης παγκοσμίως, μέσω της παρουσίας διεθνώς καταξιωμένων δημιουργών, εκθέσεων πρωτότυπων έργων, sketch events, panels, προβολών, workshops για την τεχνική του σεναρίου και της εικονογράφησης, παρουσιάσεων νέων τίτλων από ελληνικές εκδοτικές comics, bazaar ελληνικών καταστημάτων comics και εκδοτικών εταιριών, καθώς και των Ελληνικών Βραβείων Κόμικς (πήραν τη θέση των Comicdom Awards, το 2015), των μοναδικών βραβείων comics για τους Έλληνες δημιουργούς, στα οποία μια Ακαδημία επαγγελματιών και ειδικών του χώρου τιμά τους καλύτερους της χρονιάς που πέρασε.
Παράλληλα, στο πλαίσιο του Comicdom Con Athens, έχουν διοργανωθεί πολύ επιτυχημένες εκθέσεις πρωτότυπων έργων, σε συνεργασία με καταξιωμένους διεθνείς φορείς, όπως το Billy Ireland Cartoon Library & Museum, το Μουσείο Hergé και το Cartoon Art Museum του Σαν Φρανσίσκο. Στις εκθέσεις έχουν φιλοξενηθεί έργα σπουδαίων δημιουργών, όπως οι Will Eisner, Charles Schulz, Hergé, Neal Adams, Winsor McCay, Jack Davis, Bob Kane, Brian Bolland και άλλοι.
Η Comicdom Press και η Ελληνοαμερικανική Ένωση, συνεχίζουν την επιτυχημένη συνεργασία τους, πλέον με συνοδοιπόρο το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, με το κοινό όραμα να φέρουν το ευρύτερο ελληνικό κοινό σε επαφή με την Τέχνη των comics. Το δέκατο τρίτο κατά σειρά Comicdom Con Athens πραγματοποιήθηκε στις 20-21-22 Απριλίου 2018.
Το Blod βιντεοσκόπησε και δημοσιεύει 2 pannels που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Comicdom Con Athens 2018.
Τα Comics Στην Ελλάδα Του 2018
Πώς είναι να φτιάχνεις και να εκδίδεις comics στην Ελλάδα του 2018; Καλές και χρυσές οι προκλήσεις της καθημερινής κρίσης, αλλά μήπως παραείναι δύσκολες; Ή μήπως όλες οι ιδιαιτερότητες της ελληνικής σκηνής προσφέρουν νέες ευκαιρίες; Και τί εμπνέει, χαροποιεί, απογοητεύει και πεισμώνει όσους ασχολούνται επαγγελματικά (ή θέλουν να ασχοληθούν επαγγελματικά) με τα comics;
Για όλα αυτά θα μας μιλήσουν μέλη της ελληνικής σκηνής των comics, που καλούνται στην Ελλάδα του 2018, να κάνουν αυτό που αγαπούν περισσότερο, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.
Συμμετέχουν: Αυγή Κανάκη (σχεδιάστρια comics), Soloup (δημιουργός comics), Κωνσταντίνος Μοσχονάς (δημιουργός comics), Δημήτρης Σαββαΐδης (συγγραφέας και εκδότης), Νίκος Καμπουρόπουλος (εκδότης)
Συντονισμός: Θωμάς Παπαδημητρόπουλος
Η Αυγή γεννήθηκε το 1985, και σπούδασε φιλοσοφία της επιστήμης. Αρκετό καιρό μετά, αποφάσισε ότι προτιμάει να κάνει αυτό που πάντα ονειρευόταν: comics. Κάπως έτσι συμμετείχε ως inker στο WOMANTHOLOGY: HEROIC της IDW και ξεκίνησε την περιπέτειά της στον χώρο.
Από τότε, λαμβάνει μέρος σε εκθέσεις όσο συχνά μπορεί και εργάζεται ως εικονογράφος και δημιουργός comics, σε συνεργασία με εκδοτικές, μουσικές και διαφημιστικές εταιρίες, από την Ελλάδα, την Ευρώπη και την Αμερική.
Το 2017, σχεδίασε το πρώτο της graphic novel, το ΓΡΙΜΟΡΙΟ ΤΗΣ ΓΚΡΕΤΑ, ΒΙΒΛΙΟ 1: ΜΥΗΣΗ, το οποίο εκδόθηκε από την Jemma Press.
Ο Soloύp (Αντώνης Νικολόπουλος) είναι πολιτικός γελοιογράφος (Το Ποντίκι, περιοδικό δρόμου Σχεδία, παλαιότερα Το Βήμα, Goal news κ.ά.) και δημιουργός κόμικς (Βαβέλ, Γαλέρα κ.ά.). Έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, είναι διδάκτωρ του Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του ίδιου πανεπιστημίου και επιστημονικός υπεύθυνος του Έργου «1821-εικονογραφήγημα» (αρ. έργου 20/ ΕΛΙΔΕΚ). Η εργασία του Τα ελληνικά comics (Τόπος, 2012), επικεντρώνεται στην έρευνα και τη μελέτη της Ένατης Τέχνης στην Ελλάδα. Διδάσκει γελοιογραφία και κόμικς στο πρόγραμμα e-learning του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Μέχρι σήμερα, έχει κυκλοφορήσει 14 συλλογές με γελοιογραφίες και κόμικς και τα graphic novels Αϊβαλί (Κέδρος, 2014, μεταφρασμένο σε Αγγλικά, Γαλλικά, Τουρκικά και Ισπανικά), Ο Συλλέκτης: Έξι διηγήματα για έναν κακό λύκο (Ίκαρος, 2018) και 21-H μάχη της πλατείας (Ίκαρος, 2020). Με αφορμή τα graphic novels Αϊβαλί και Ο Συλλέκτης έχουν πραγματοποιηθεί δυο μεγάλες εκθέσεις στο Μουσείο Μπενάκη (το 2015 και το 2019 αντίστοιχα), ενώ το graphic novel 21-η μάχη της πλατείας αποτέλεσε την αφορμή για την μεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια έκθεση κόμικς μέχρι σήμερα στην Ελλάδα (2021-2022) και μάλιστα διπλή, στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο (μέγαρο Παλαιάς Βουλής) και παράλληλα στο Μουσείο Στρατή Ελευθεριάδη-Tériade στη Λέσβο. Δουλειά του έχει παρουσιαστεί στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Ο Κωνσταντίνος Μοσχονάς γεννήθηκε στην Αθήνα το 1983. Του αρέσει το bacon, τα comics και οι κλασικές, ασπρόμαυρες ταινίες τρόμου. Από το 2011 εργάζεται επαγγελματικά ως σκιτσογράφος κάνοντας κυρίως εξώφυλλα για cd, αφίσες και pinups. Το 2014, έχοντας φτιάξει μαζί με μερικούς φίλους του την σελίδα Comicbook Bubble στο Facebook, δημιουργεί και το comic “Ρώτα τον Νικήτα”, με το οποίο ασχολείται ως και σήμερα, παράλληλα με άλλα projects και για το οποίο το 2017 κέρδισε το βραβείο καλύτερου νέου καλλιτέχνη στα Ελληνικά Βραβεία Κόμικς του Comicdom Con.
Γεννήθηκε πρωτοχρονιά του ‘76 στη Θεσσαλονίκη, και βρήκε από μικρός τα comics και το animation ως τα κατάλληλα μέσα για να αφηγηθεί τις ιστορίες που γράφει, μιας και δεν περιορίζουν την φαντασία του δημιουργού. Μικρές ιστορίες του έχουν εκδοθεί σε πολλά περιοδικά και εφημερίδες της Ελλάδας (ΒΑΒΕΛ, ΠΑΡΑΠΕΝΤΕ, 9, ΓΑΛΕΡΑ, ΤΑ ΝΕΑ, SPORT DAY KIDS κ.α.), έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες του εξωτερικού (Βίκτωρ Κοέν, Dorit Chrystler, Chuck Sperry, Alexander Zograf, Matt Brooker), ενώ έχει εκδώσει και δύο comics άλμπουμ μέχρι σήμερα.
Έχει συμμετάσχει σε δεκάδες ομαδικές εκθέσεις και φεστιβάλ comics, animation, εικαστικών, στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό (Προβλήτα 2006, Καρέ Καρέ, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Animart, AnimaFest, Busho Fest, Grrr Fest κ.α.), ενώ επίσης διοργανώνει και συντονίζει πολιτιστικά events της πόλης και όχι μόνο, όπως το TAF (Thessaloniki Animation Festival), το MystiCon (Φεστιβάλ Μυστηρίου Θεσσαλονίκης) κ.α.. Έχει δημιουργήσει πέντε ταινίες μικρού μήκους animation (με συμμετοχή σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό), καθώς επίσης και ντοκιμαντέρ, αλλά και video σκηνικά για θεατρικές παραστάσεις της Θεσσαλονίκης.
Από το 2003, διδάσκει σενάριο για comics και animation, σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ από το 2005 έως σήμερα είναι δύο φορές βραβευμένος και πέντε προτεινόμενος στα Ελληνικά Βραβεία Κόμικς και τον προπομπό τους, τα Comicdom Awards. Το 2014 δημιούργησε την AddArt, έναν πομπό πολιτισμού και τέχνης.
Ο Νίκος Καμπουρόπουλος μεγάλωσε τη δεκαετία του ’80 με υπερηρωικά κόμικς. Σοβαρεύτηκε τη δεκαετία του ’90, όταν σταμάτησε να διαβάζει κόμικς. Αλλά από το 2005 και μετά ασχολείται ενεργά με webcomics (ως δημιουργός μιας πύλης Ελληνικών διαδικτυακών κόμικς) και με εκδόσεις (ως συμμετέχων σε άλλον εκδοτικό οίκο μέχρι το 2012 και από το 2013 ως ιδιοκτήτης των εκδόσεων Webcomics). Από την πρώτη στιγμή που ξαναμπήκε στο παιχνίδι, συνειδητοποίησε ότι υπάρχει τεράστιο ταλέντο στον ελληνικό χώρο των κόμικς και αποφάσισε να ακολουθήσει τον δύσκολο δρόμο να στηρίξει τους Έλληνες δημιουργούς. Όταν όμως στον δρόμο του έπεσε το Understanding Comics του Scott McCloud, συνειδητοποίησε ότι δεν μπορούσε παρά να δοκιμάσει να το μεταφράσει στα Ελληνικά και κατάλαβε ότι ήξερε λιγότερα για τα κόμικς απ’ ό,τι πίστευε. Συνέχισε λοιπόν να πιστεύει σε δημιουργούς αναγνωρισμένης αξίας σε Ελλάδα και εξωτερικό και αυτό τον έκανε να νιώθει ότι συμβάλλει κι εκείνος στην ένατη τέχνη.