Χασάπης Δημήτρης
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
25/04/2014
Διάρκεια
30:31
Εκδήλωση
12ο Διήμερο Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών
Χώρος
Κεντρικό κτίριο Πανεπιστημίου Αθηνών
Διοργάνωση
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κατηγορία
Εκπαίδευση, Μαθηματικά
Ετικέτες
προσχολική εκπαίδευση, μαθηματική εκπαίδευση, παιδαγωγικές θεωρίες, μαθηματική σκέψη, παιχνίδι, μαθηματική έννοια, μαθηματική πράξη
Στην εισήγηση σκιαγραφείται μια ιστορική εξέλιξη της ένταξης μαθηματικών υλικών και της ανάπτυξης των αντίστοιχων δραστηριοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση υπό την επίδραση των κυρίαρχων σε κάθε εποχή παιδαγωγικών θεωριών και των αποδεκτών αρχών οργάνωσης του μαθησιακού περιβάλλοντος στα νηπιαγωγεία και στα συναφή ιδρύματα προσχολικής εκπαίδευσης. Από την ιστορική αυτή αναδρομή αναδεικνύεται μια συνεχής αντιπαράθεση ανάμεσα σε δύο απόψεις και αντίστοιχα δύο πρακτικές εισαγωγής μαθηματικών δραστηριοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση. Στη μια εκδοχή, εισάγονται μαθηματικές δραστηριότητες με στόχο τη μάθηση βασικών μαθηματικών εννοιών μέσα από πρακτικές διδασκαλίας και άσκησης με την αξιοποίηση κατάλληλα σχεδιασμένων εκπαιδευτικών υλικών, πρακτικές, όμως, οι οποίες έχουν αναπόφευκτα πολλά από τα χαρακτηριστικά μιας τυπικής διδασκαλίας. Στην άλλη εκδοχή, επιδιώκεται η ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης των παιδιών μέσα από ελεύθερες δραστηριότητες διαφόρων τύπων, οι οποίες έχουν κυρίως χαρακτηριστικά παιχνιδιών και οι οποίες ενέχουν στη δομή ή στο περιεχόμενο τους μαθηματικές έννοιες και πράξεις. Στη βάση αυτή διατυπώνονται τα βασικά στοιχεία μιας πρότασης για τις μαθηματικές δραστηριότητες στην προσχολική εκπαίδευση, η οποία επιδιώκει να συζεύξει επιλεγμένες πρακτικές των δύο προαναφερθέντων εκδοχών με στόχο την υποστήριξη της μαθηματικής ανάπτυξης των παιδιών στο νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του πρωτοβάθμιου σχολείου.
Πτυχίο Μαθηματικού Τμήματος του Α.Π.Θ., M. Sc. στα Μαθηματικά του City University of London και Διδακτορικό Δίπλωμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Πατρών. Δεκαεπτάχρονη εργασία στην ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης νέων και ενηλίκων στον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ).
Από το 1989 μέχρι το 1994 δίδαξε ως Έκτακτος Καθηγητής στη Σχολή Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής & Τεχνικής Εκπαίδευσης (ΣΕΛΕΤΕ). Από το 1994 έως το 2008 Λέκτορας και στη συνέχεια Επίκουρος Καθηγητής στο Π.ΤΔ.Ε. του Α.Π.Θ. και από το 2008 μέχρι σήμερα Αναπληρωτής Καθηγητής Μαθηματικής Εκπαίδευσης στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Ε.Κ.Π.Α.
Δημοσιεύσεις σε θέματα ιδεολογικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και ατομικών διαστάσεων της μάθησης και της διδασκαλίας των μαθηματικών.