Μπαμπάλης Θωμάς Κ.
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
27/01/2022
Διάρκεια
00:28:32
Εκδήλωση
Επετειακό Συνέδριο: «Σύγχρονες Τάσεις και Εξελίξεις στις Επιστήμες της Αγωγής»
Χώρος
Μεγάλη Αίθουσα Τελετών Εθνικού και Καποδιστρικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Διοργάνωση
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος
Κατηγορία
Εκπαίδευση
Ετικέτες
δημιουργική σκέψη, καινοτομία, σχεδιαστική σκέψη, εκπαίδευση, αλλαγή
Ζούμε σε έναν κόσμο που αλλάζει πιο γρήγορα από ποτέ και αντιμετωπίζει προκλήσεις τρομακτικές και πρωτοφανείς. Το πώς θα εξελιχθούν στην πράξη οι πολυπλοκότητες του μέλλοντος είναι παντελώς άγνωστο. Οι αλλαγές δεν είναι ούτε γραμμικές ούτε προβλέψιμες. Το καλύτερο μέσο που μπορούμε να αντιστρατεύσουμε απέναντι στις επερχόμενες προκλήσεις είναι η καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, της καινοτομίας και της σχεδιαστικής σκέψης. Ο μεγαλύτερός μας κίνδυνος θα είναι να αντιμετωπίσουμε το μέλλον χωρίς να επενδύσουμε πλήρως σε αυτούς τους τύπους σκέψης. Μία τέτοια κατεύθυνση οφείλει να είναι βασική προτεραιότητα της εκπαίδευσης, η οποία αποτελεί και το κλειδί για το μέλλον. Χρειαζόμαστε, λοιπόν, μια νέα Αναγέννηση στην εκπαίδευση που θα δίνει αξία σε διαφορετικούς τρόπους σκέψης και νοημοσύνης. Τα σημερινά μικρά παιδιά θα κληθούν να κάνουν δύσκολες επιλογές στο μέλλον ―με προκλήσεις και διλήμματα― και θα πάρουν σοβαρές αποφάσεις για τον πολιτισμό και την ευημερία, ως υπεύθυνοι ενεργοί πολίτες. Από τη Στοιχειώδη μέχρι την Τριτοβάθμια εκπαίδευση το αίτημα της δημιουργικότητας και της καινοτομίας ως σύστημα αλληλοτροφοδοτούμενων παραγόντων – μορφές σκέψης και συμπεριφοράς, διαδικασίες και τεχνικές παραγωγής ιδεών, μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης – οφείλει να διατρέχει τον εκπαιδευτικό χάρτη και να αποτελεί προτεραιότητα στο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την εκπαιδευτική πράξη.
(Σημείωμα του ομιλητή)
Ο Δρ Θωμάς Κ. Μπαμπάλης είναι Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) με γνωστικό αντικείμενο «Παιδαγωγική και Διά Βίου Μάθηση». Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζουν σε θέματα παιδαγωγικής και διά βίου μάθησης, εκπαιδευτικού σχεδιασμού, δημιουργικότητας και καινοτομίας, διαχείρισης της σχολικής μονάδας, ψυχοκοινωνιολογίας της σχολικής τάξης. Έχει δημοσιεύσει-επιμεληθεί δέκα βιβλία και μεγάλο αριθμό (άνω των 100) άρθρων σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές, κεφάλαια σε διεθνείς και ελληνικούς συλλογικούς τόμους, τόμους πρακτικών ελληνικών και διεθνών επιστημονικών συνεδρίων και ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο:
Google Scholar
Davis, G. (2020). Creativity is forever (6th edit.). Kendall Hunt Publishing.
Johnson, S. (2015). Aπό πού έρχονται οι καλές ιδέες. Η φυσική ιστορία της καινοτομίας. Αθήνα: Πεδίο.
Kelly, R. (2016). Creative development: transforming education through design thinking, innovation and invention. Brush Education.
Miller, A. (2001). Αϊνστάιν - Πικάσο. Ο χώρος, ο χρόνος και η ομορφιά. Αθήνα: Τραυλός.
Ξανθάκου, Γ. (2011). Δημιουργικότητα και καινοτομία στο σχολείο και την κοινωνία. Αθήνα: Διάδραση.
Παρασκευόπουλος, Ι. Ν. (2008). Δημιουργική σκέψη στο σχολείο και στην οικογένεια. Αθήνα: Κοράλι-Γ. Γκέλμπεσης.
Robinson, K. (2011). Άλλη λογική. Αθήνα: Εν πλᾧ.
Sternberg, R.J. & Kaufman, J.C. (2018). The Nature of Human Creativity. Cambridge University Press.