Γαλανοπούλου Χριστιάνα
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
01/11/2014
Διάρκεια
16:34
Εκδήλωση
Νέες Χωρικότητες: παραστατικές τέχνες και υπαίθριος/ανοιχτός χώρος
Χώρος
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Διοργάνωση
Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
παραστατικές τέχνες, ανοιχτός χώρος, υπαίθριος χώρος
Το MIRfestival είναι ένα διεθνές φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης που εστιάζει στο σημείο συνάντησης των παραστατικών τεχνών και των οπτικοακουστικών μέσων. Φιλοξενεί ευρηματικές καλλιτεχνικές δημιουργίες στα όρια των τεχνών, αναδεικνύοντας καλλιτέχνες με ιδιαίτερο όραμα και έργα που συνδιαλέγονται με πρωτότυπο τρόπο με την καθημερινή πραγματικότητα της Αθήνας. Δανείζεται το όνομά του από τον διαστημικό σταθμό ΜΗΡ και φιλοδοξεί να είναι μια πλατφόρμα ανάδειξης της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας νέων αλλά και καταξιωμένων καλλιτεχνών από τη διεθνή κοινότητα. Από την πρώτη του διοργάνωση το 2008 το MIRfestival παρουσιάζει πρωτοποριακά καλλιτεχνικά έργα στο δημόσιο χώρο διερευνώντας τις πολύπλευρες διαστάσεις του. Χρησιμοποιώντας οπτικό υλικό και παραδείγματα από τα καλλιτεχνικά πρότζεκτ του MIRfestival και τις αντιδράσεις των
πολιτών σ’ αυτά, θα προσπαθήσω να προσεγγίσω τις πολλαπλές διαστάσεις του καλλιτεχνικού έργου στο δημόσιο χώρο στην Αθήνα.
Η Xριστιάνα Γαλανοπούλου είναι ιστορικός της τέχνης, ανεξάρτητη επιμελήτρια προγράμματος φεστιβάλ παραστατικών τεχνών, εκθέσεων και κινηματογραφικών προγραμμάτων, αρθρογράφος και δραματουργός. Σπούδασε αρχαιολογία και ιστορία της τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, μουσειολογία, οργάνωση και επιμέλεια εκθέσεων στο University of Essex (ΜΑ) στη Βρετανία και ιστορία και θεωρία της σύγχρονης τέχνης στο Παρίσι (DEA [Master II]), στο Université Paris 1, Pantheon-Sorbonne. Το 2000 ίδρυσε το Φεστιβάλ VideoDance, ένα φεστιβάλ για την κίνηση και την κινούμενη εικόνα. Το 2008 ίδρυσε το MIRfestival, ένα φεστιβάλ γύρω από τις νέες μορφές έκφρασης στις παραστατικές τέχνες. Το MIRfestival πραγματοποιείται ανά διετία υπό τη διεύθυνσή της. Το έργο της επικεντρώνεται στο σημείο σύγκλισης του σύγχρονου οπτικοακουστικού πολιτισμού και των παραστατικών τεχνών και στην ανάδειξη των νέων εκφάνσεων των παραστατικών τεχνών.