Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Theater-AG: Η Θεατρική Ομάδα του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ

Ζάχου Κατερίνα

13 Οκτωβρίου 2018

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 17.32 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 214
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Tο συνέδριο "Οι Τέχνες στο ελληνικό σχολείο: παρόν και μέλλον" πραγματοποιήθηκε στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ με στόχο την καταγραφή και την ανάδειξη μεθοδολογιών, τεχνικών, καινοτόμων πρακτικών και προσεγγίσεων στη διδακτική και τις εφαρμογές των τεχνών στη σχολική κοινότητα.
 

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου μελετήθηκε η θέση του θεάτρου, του κινηματογράφου, του χορού, της μουσικής και των εικαστικών στη σχολική πραγματικότητα. Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και ειδικοί θεατρολόγοι, μουσικολόγοι και εικαστικοί συνομίλησαν για τη σημασία των τεχνών γνωστοποιώντας πρωτοβουλίες, νέες κατευθύνσεις και καινοτόμες πρακτικές στη διδακτική των τεχνών, ερευνώντας δυνατότητες συνεργασίας των διδασκόντων στα μαθήματα των τεχνών, μαθαίνοντας για τις εξωδιδακτικές δράσεις της σχολικής κοινότητας και συζητώντας τις προοπτικές για τη θέση των τεχνών στο σχολείο του μέλλοντος.

Η ομιλία "Theater-AG: Η Θεατρική Ομάδα του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ" πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεδρίας "Το Θέατρο και η Θεατρική Αγωγή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα".

Theater-AG: Η Θεατρική Ομάδα του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ


Στόχος της παρούσας ανακοίνωσης είναι η παρουσίαση του θεωρητικού και πρακτικού πλαισίου στο οποίο κινείται η Θεατρική Ομάδα του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας ΑΠΘ. H  «Theater-AG» αποτελεί από το 1999/2000 επιλεγόμενο μάθημα του Προπτυχιακού Κύκλου Σπουδών του Γερμανικού Τμήματος, διάρκειας δύο εξαμήνων.
 

Ξεκινάμε από την αρχή ότι το θέατρο ως παιδαγωγική μέθοδος συμβάλλει τα μέγιστα στην προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη, προάγει την κοινωνική ευαισθητοποίηση και φυσικά πρόκειται για έναν απόλυτα βιωματικό τρόπο μάθησης. Λειτουργούμε με τις ασκήσεις του Boal αλλά και του Keithstone στο πλαίσιο του δράματος στην εκπαίδευση.
 

Στο χειμερινό εξάμηνο γίνονται καταρχάς θεατρικές ασκήσεις, ορθοφωνίας, κ.ά. και στη συνέχεια παρουσίαση και ανάλυση σύγχρονων γερμανόφωνων θεατρικών έργων, που επιλέγονται από την ομάδα. Η θεματική του κάθε ακαδημαϊκού έτους διαμορφώνεται σε συνάρτηση με τις ανάγκες, τους προβληματισμούς και τις επιθυμίες των φοιτητών και φοιτητριών. Κατά τη διάρκεια του εαρινού εξαμήνου διαμορφώνεται το τελικό θεατρικό κείμενο/έργο και προετοιμάζεται η παράσταση. Λόγω του πλήθους των συμμετεχόντων «ηθοποιών» οι παραστάσεις είναι εδώ και 10 χρόνια κολάζ από διάφορα κείμενα, με συνεκτικό ρυθμό και θεματολογία. Οι παραστάσεις γίνονται στην γερμανική γλώσσα με ελληνικούς υπέρτιτλους, σε θέατρο της Θεσσαλονίκης.
 

Τα οφέλη είναι πολλαπλά: σε επίπεδο σπουδών είναι η βελτίωση στην ξένη γλώσσα, η αγόγγυστη ανάγνωση και παρουσίαση ξένων θεατρικών κειμένων καθώς και η συγγραφή αλλά και η μετάφραση της ξένης γλώσσας στην ελληνική. Σε επίπεδο κοινωνικό είναι η ευαισθητοποίηση σε θέματα όπως η οικονομική κρίση και ο φιλελευθερισμός, το προσφυγικό δράμα, αλλά και το bullying, η σεξουαλική παρενόχληση κ.ά..  Σε επίπεδο προσωπικό είναι η αλληλεγγύη και η συντροφικότητα στην ομάδα, η  απόκτηση αυτοπεποίθησης, η έκθεση στο πλήθος/ακροατήριο κ.ά..

Στην ανακοίνωσή μας επιθυμούμε να παρουσιάσουμε κάποιες πλευρές αυτής της εμπειρίας μας ιδιαίτερα των τελευταίων ετών της κοινωνικής και οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και του προσφυγικού δράματος και πως αυτά εκφράστηκαν μέσα από το θέατρο, στο πλαίσιο της ομάδας του Γερμανικού Τμήματος στο ΑΠΘ.

(Σημείωμα των συγγραφέων του άρθρου, Κατερίνας Ζάχου, Επίκουρης Καθηγήτριας στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ και Βασούλας Μακρή, υποψήφιας διδάκτωρος του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ).

Ζάχου Κατερίνα Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΑΠΘ

Η Κατερίνα Ζάχου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Σπούδασε Γερμανική Φιλολογία στο ΑΠΘ, έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης και το διδακτορικό της στο ΑΠΘ. Ερευνητικά ενδιαφέροντα της είναι η σύγχρονη γερμανόφωνη λογοτεχνία και ιδιαίτερα το σύγχρονο γερμανόφωνο θέατρο. Από το ακαδημαϊκό έτος 1990/2000 είναι υπεύθυνη για την θεατρική ομάδα του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας και προσφέρει θεατροπαιδαγωγικά μαθήματα.

Στο πλαίσιο της θεατρικής ομάδας παρουσιάζονται σύγχρονα ευρωπαϊκά θεατρικά έργα.

Σχετικές ομιλίες

Το σχολείο της συμπερίληψης, μια πρόκληση για τις σύγχρονες κοινωνίες 02:00:37

Δεκ 03, 2018

Το σχολείο της συμπερίληψης, μια πρόκληση για τις σύγχρονες κοινωνίες

Γαβριηλίδου Ελένη Malique Monique Arevalo Jean-Claude Molderez Philippe Μακρής Ιωάννης Μακρυγιάννη Στέλλα Μπουραντάς Όθων Σουρανάκη Μαρία Μακρή Δήμητρα

Γλώσσα: Γαλλική (με ταυτόχρονη διερμηνεία), Ελληνική