Stenzel Julia
Γλώσσα
Αγγλική
Ημερομηνία
19/09/2019
Διάρκεια
00:32:09
Εκδήλωση
Διεθνές Φόρουμ «Το Αρχαίο Δράμα και το Πολιτικό: Παράσταση - Φιλοσοφία - Πολιτική Θεωρία»
Χώρος
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Διοργάνωση
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Forum Internationale Wissenschaft, Πανεπιστήμιο της Βόννης
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός, Πολιτική, Φιλοσοφία
Ετικέτες
αρχαίο δράμα, Πολιτική, πολιτική φιλοσοφία, κοινωνικός αποκλεισμός, μετανάστευση, εθνικισμός, λαϊκισμός, δημαγωγία, δημοκρατία
Το Διεθνές Φόρουμ «Το Αρχαίο Δράμα και το Πολιτικό: Παράσταση-Φιλοσοφία-Πολιτική Θεωρία» πραγματοποιήθηκε στις 18-19 Σεπτεμβρίου 2019, στο πλαίσιο του καλλιτεχνικού και ερευνητικού προγράμματος για το Αρχαίο Δράμα και τις Πολιτικές Επιστήμες με τίτλο:
Μεγάλες Αφηγήσεις / Η Επιστροφή
Αθήνα_2019
Πράξη: «ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ»
Θεσμός: «Αρχαίο Δράμα: Διεπιστημονικές και Δια-καλλιτεχνικές προσεγγίσεις»
Το Φόρουμ διερευνά το ζήτημα της ποίησης και της εφαρμογής της πολιτικής σήμερα και επιδιώκει να αμφισβητήσει τις απολιτικές και αντιπολιτικές φωνές της δημόσιας σφαίρας. Οι μηχανισμοί κοινωνικού αποκλεισμού και μετανάστευσης, οι νέοι εθνικισμοί, η αναζωπύρωση του λαϊκισμού και η ανάγκη για επανεφεύρεση εναλλακτικών γεγονότων, συζητούνται και τίθενται σε μια παιγνιώδη αγωνιστική αλληλεπίδραση, μέσα από τη θεωρία της επιτέλεσης, της πολιτικής φιλοσοφίας και της ανθρωπολογίας.
Το BLOD βιντεοσκόπησε και δημοσιεύει τη 2η ημέρα του Φόρουμ που είχε ως γενική θεματική: Το πολιτικό και το αρχαίο δράμα ως θεωρία/ιδέα/πρόταγμα
Η 2η ημέρα του Φόρουμ, σε επιμέλεια του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, φιλοξένησε ανακοινώσεις και διαλέξεις ερευνητών, καθηγητών και καλλιτεχνών που συσπειρώνονται στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Έρευνας και Τεκμηρίωσης Παραστάσεων Αρχαίου Ελληνικού Δράματος (Arc-Net), σε πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού: Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστήμιο Freie του Βερολίνου, Πανεπιστήμιο του Bochum, Πανεπιστήμιο του Exeter καθώς και στο Συμβούλιο Τεχνών Ελλάδας.
Θέατρα Δημαγωγίας: Αριστοφανικές απόπειρες στην πολιτική, αρχαίες και σύγχρονες | Julia Stenzel: Η έννοια της δημαγωγίας συνδέεται με τις εξελίξεις της δημοκρατίας από τα αρχαία χρόνια. Ενώ στην Αττική Πόλη, σημαίνει την ομιλία ενός εξ ονόματος των πολλών, ο όρος υποβλήθηκε σε ποικίλες επαναξιολογήσεις από την αρχαιότητα. Ξεκινώντας από την υπόθεση ότι στοιχεία της δημαγωγίας είναι θεμελιώδη για τη δημοκρατική επικοινωνία γενικά, η παρουσίαση προσεγγίζει το θέμα μέσα στην ιστορικότητά του. Θέτοντας το δημαγωγικό 'ἄγειν' στο ετυμολογικό φάσμα από το «θέτω σε κίνηση» μέχρι το εικονικό «οδηγώ, κατευθύνω», συζητά τη σχέση δῆμου και αγωγού, ανάμεσα στην απόκριση και υπαινιγμό. Ο δῆμον ἄγειν, ενεργώντας ως δημαγωγός, κινείται ανάμεσα στην πολιτική κινητοποίηση του δήμου και την ακινητοποίησή του, μέσω μιας μη απελευθερωτικής μορφής ηγεσίας. Πώς η δημαγωγία (επαν-) παράγει τη διαφορά μεταξύ ενός περιθωριοποιημένου «εμείς» και ενός ηγεμονικού 'αυτοί'; Πώς εμπεδώνει τη χαρισματική υποκριτική ως ανανεωτική, λειτουργική και συμφιλιωτική και πώς μπορεί να θεωρηθεί ως αγωνιστική πρακτική;
Η Julia Stenzel είναι Γερμανίδα ακαδημαϊκός, που ασχολείται με την ιστορία και τη θεωρία του θεάτρου και τη κουλτούρα των μέσων ενημέρωσης. Κατέχει διδακτορικό δίπλωμα στις Θεατρικές Σπουδές, και εργάζεται ως καθηγήτρια θρησκειολογίας και κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Βόννης. Έχει εργαστεί ως λέκτορας στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Μάινζ. Στην έρευνά της (Μόναχο, 2017) επικεντρώθηκε στην πρόσληψη του αθηναϊκού θεάτρου στο 19ο αι. Μαζί με τον Δρ. Jan Mohr (Μεσαιωνική Λογοτεχνία, LMU Munich), συντονίζει ένα πρόγραμμα για το χωριό Oberammergau και το θρησκευτικό δράμα Passion (το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Deutsche Forschungsgemeinschaft από το 2017). Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα της επικεντρώνονται στην πρόσληψη θεάτρου και λογοτεχνίας, στο θέατρο και στη θρησκευτική πρακτική, στη θεατρικότητα της πολιτικής πρακτικής. Έχει δημοσιεύσει άρθρα για την επανα-πολιτικοποίηση του ελληνικού θεάτρου, για την πρόσληψη του πρώιμου σύγχρονου θεάτρου και για τη θεωρία του θεάτρου και των μέσων ενημέρωσης.