Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Τηλεκπαίδευσης κληρονομιά: Από τις ανησυχίες στις ευκαιρίες που επιλέγουμε

Κόλλιας Στέφανος, Αναστασιάδης Πάνος, Τσινάκος Αύγουστος, Παρασκευάς Μιχάλης, Γλέζου Κατερίνα, Κοφτερός Αλέξανδρος, Τζιμόπουλος Νίκος, Κωτσίδης Κωνσταντίνος, Αγγελόπουλος Τάκης, Κότσαρη Κωνσταντίνα, Κάτσικας Σωκράτης, Συρμακέσης Σπύρος, Χατζηλάκος Θανάσης

31 Μαΐου 2020

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 02:22:35 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 101
Ομιλητές
Κόλλιας Στέφανος
Αναστασιάδης Πάνος
Τσινάκος Αύγουστος
Παρασκευάς Μιχάλης
Γλέζου Κατερίνα
Κοφτερός Αλέξανδρος
Τζιμόπουλος Νίκος
Κωτσίδης Κωνσταντίνος
Αγγελόπουλος Τάκης
Κότσαρη Κωνσταντίνα
Κάτσικας Σωκράτης
Συρμακέσης Σπύρος
Χατζηλάκος Θανάσης

Γλώσσα
Ελληνική

Ημερομηνία
31/05/2020

Διάρκεια
02:22:35

Εκδήλωση
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοιχτής εκπαίδευσης

Χώρος
Διαδικτυακή διημερίδα

Διοργάνωση
Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών - ΕΕΛΑΚ
Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
grnet
GUnet
Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων "ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ"
Ερευνητικό Κέντρο Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των Επικοινωνιών και της Γνώσης "Αθηνά"
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών - ΕΠΙΣΕΥ
Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας
Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Πανεπιστήμιο Κρήτης
Πανεπιστήμιο Κύπρου
Πολυτεχνείο Κρήτης
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Advanced Educational Technologies and Mobile Applications Lab
eTwinning
Scientix

Κατηγορία
Εκπαίδευση

Ετικέτες
εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ανοιχτή εκπαίδευση, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τριτοβάθμια εκπαίδευση, Internet of Things, ανοιχτές τεχνολογίες, πανδημία, κορωνοϊός, COVID-19, τηλεκπαίδευση, εκπαιδευτικός, IoT

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ), σε συνεργασία με την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα, διοργάνωσε στις 30-31 Μαΐου 2020, την διαδικτυακή διημερίδα “Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοιχτής εκπαίδευσης”.

Η διημερίδα διεξήχθη υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σκοπός της Ημερίδας

H διημερίδα αποσκοπεί να συμβάλλει

  • Στην ανάδειξη καλών πρακτικών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης,
  • Στην αξιοποίηση κατάλληλων ανοικτών ψηφιακών εργαλείων, ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων και δεδομένων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση,
  • Στην ανάδειξη των κοινωνικών ανισοτήτων που εμφανίστηκαν στην πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τρόποι αντιμετώπισής τους,
  • Στην ανάδειξη των προκλήσεων της επόμενης περιόδου και η προετοιμασία της εκπαιδευτικής κοινότητας και της πολιτείας.

Σε ποιους απευθύνεται

Στους διδάσκοντες όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς φορείς και δημιουργούς ανοικτού εκπαιδευτικού περιεχομένου για όλες τις βαθμίδες και τους φορείς χάραξης πολιτικής.

Θεματολογία

  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα Νηπιαγωγεία και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σχολείου
  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο Δημοτικό σχολείο
  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση
  • Λύσεις που αξίζει να παραμείνουν την επόμενη μέρα της πανδημίας
  • Διατήρηση της ψυχικής υγείας και ευεξίας εκπαιδευτικών και μαθητών
  • Ανάπτυξη εκπαιδευτικών δικτύων υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου
  • Η αξιοποίηση της ανοικτής εκπαίδευσης στην τρέχουσα περίοδο και οι ευκαιρίες ανάπτυξής της στη μετά την πανδημία εποχή
  • Η συμβολή του Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΙοΤ) στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
  • Συζήτηση: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα

Θέματα στρογγυλής τράπεζας

  • Εξ αποστάσεως στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Επιμόρφωση εκπαιδευτικών,
  • Εξ αποστάσεως στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Αξιοποίηση των ανοικτών τεχνολογιών,
  • Εξ αποστάσεως στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,
  • Τηλεκπαίδευσης κληρονομιά: Από τις ανησυχίες στις ευκαιρίες που επιλέγουμε

και συζητώνται μεταξύ άλλων θέματα που αφορούν

  • Κοινωνικές ανισότητες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
  • Επαναχρησιμοποίηση Εκπαιδευτικού Υλικού – ανοιχτές άδειες χρήσης
  • Αξιοποίηση Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων και Δεδομένων την εποχή της πανδημίας

Το BLOD δημοσιεύει τις ομιλίες της κύριας αίθουσας και ευχαριστεί τους διοργανωτές για την παραχώρηση των βίντεο.

Κόλλιας Στέφανος Καθηγητής, ΕΜΠ - Πρόεδρος ΔΣ, ΕΔΥΤΕ

Ο Σ τέφανος Κόλλιας είναι Καθηγητής στον Τομέα Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών του ΕΜΠ και Πρόεδρος ΔΣ του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας - ΕΔΥΤΕ. Δείτε το πλήρες βιογραφικό του στα αγγλικά εδώ.

Προσωπική ιστοσελίδα του Στέφανου Κόλλια

Αναστασιάδης Πάνος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης - Διευθυντής Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α

Ο Παναγιώτης Αναστασιάδης, είναι Καθηγητής Δια Βίου και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης με την χρήση των ΤΠΕ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Ιδρυτής και Διευθυντής του Εργαστηρίου Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στην Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση [Ε.ΔΙ.Β.ΕΑ].
Διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδων: Επιστήμες της Αγωγής - Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση με την χρήση των ΤΠΕ (e-Learning)

Ακαδημαική Πορεία
Ο Παναγιώτης Αναστασιάδης έχει διδάξει για τρία χρόνια στο Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής της Πολυτεχνικής σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών και για δύο ακαδημαϊκά έτη στο Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου της Κύπρου .
Από το ακαδημαϊκό έτος 2006-2007 είναι Καθηγητής Σύμβουλος στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Ανοιχτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση.
​Από το Ακαδημαϊκό Έτος 2004-2005 διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: "Πληροφορική στην Εκπαίδευση" του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Από το 2002 είναι μέλος ΔΕΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Ερευνητικό Έργο
​Είναι συγγραφέας δέκα συγγραμμάτων σε ελληνικούς και διεθνείς εκδοτικούς οίκους και περισσότερες από 200 εργασίες του, σχετικά με τις ΤΠΕ την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών, έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων.
Απο το 2008 εως σήμερα ειναι μέλος του Editorial Advisory Board του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού: Computers and Education, και του International Journal of Mobile and Blended Learning (IJMBL) καθώς και της επιτροπής κρίσης των περιοδικών International Journal on E-Learning (IJEL) & Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology .
Απο το 2000 έως σημερα εχει διατέλεσει μέλος επιστημονικών επιτροπών/ επιτροπων κρίσης εργασιών σε πάνω απο 100 διεδθνή και Εθνικά Συνέδρια.

Ερευνητικά Πεδία
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα κινούνται στις περιοχές:
- της δια βίου και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με την χρήση προηγμένων μαθησιακών τεχνολογιών διαδικτύου,
- της παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ και ειδικότερα των κοινωνικών δικτύων, της ψηφιακής αφήγησης και της επαυξημένης πραγματικότητας, για την ενθάρρυνση της δημιουργικότητας μαθητών και εκπαιδευτικών,
- της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε προηγμμένα περιβάλλοντα μάθησης,
- της ασφαλούς χρήσης και της δημιουργικής αξιοποίησης του διαδικτύου.

Τσινάκος Αύγουστος Καθηγητής, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος - Διευθυντής AETMA Lab

Ο Αύγουστος Τσινάκος είναι Καθηγητής στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και Διευθυντής του AETMA Lab. Δείτε το πλήρες βιογραφικό του στα αγγλικά εδώ.

Παρασκευάς Μιχάλης Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου - ΙΤΥΕ Διόφαντος - Συντονιστής ΠΣΔ

Ο Μιχάλης Παρασκευάς αποφοίτησε από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών το 1989, στο οποίο εκπόνησε και τη διδακτορική του διατριβή (1995) στην περιοχή της ψηφιακής επεξεργασίας σημάτων. Διαθέτει εικοσιπενταετή εξειδικευμένη επαγγελματική εμπειρία σε θέματα σχεδιασμού, υλοποίησης και λειτουργίας δικτύων ευρείας κλίμακας, τηλεπικοινωνιακών συστημάτων, υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και ηλεκτρονικής μάθησης και διευθύνει αντίστοιχα αναπτυξιακά και ερευνητικά έργα, τα οποία έχουν δεχθεί εθνικές και διεθνείς διακρίσεις.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν σε ψηφιακή ανάλυση και επεξεργασία σημάτων, θεωρία πληροφοριών, θεωρία ανίχνευσης και εκτίμησης, ευρυζωνικά δίκτυα, δίκτυα νέας γενιάς, ψηφιακές επικοινωνίες και κωδικοποίηση, εφαρμογές μηχανικής μάθησης σε επεξεργασία εικόνας και φυσικής γλώσσας, ψηφιακός μετασχηματισμός, τηλεματικές υπηρεσίες, υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης, εισαγωγή των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση και σε εφαρμογές ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 75 εργασίες σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια, έχει συγγράψει 3 πανεπιστημιακά συγγράμματα, έχει συμμετάσχει στη συγγραφή 2 συλλογικών τόμων, έχει συμμετάσχει στη διοργάνωση 2 διεθνών και 5 ελληνικών επιστημονικών συνεδρίων, έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 45 επιτροπές διεθνών περιοδικών και συνεδρίων και το δημοσιευμένο έργο του έχει συλλέξει περισσότερες από 480 ετεροαναφορές και έχει αναφερθεί σε περισσότερες από 70 ευρεσιτεχνίες.

Διαθέτει εκτεταμένη επαγγελματική εμπειρία σε θέματα σχεδιασμού δικτύων δημόσιας χρήσης και υπηρεσιών τηλεματικής και διευθύνει αντίστοιχα αναπτυξιακά και ερευνητικά έργα.

Στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας δίδαξε τα προπτυχιακά μαθήματα «Σήματα και Συστήματα», «Ψηφιακή Επεξεργασία Σημάτων», «Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα Ι», «Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα ΙΙ», «Θεωρία Πληροφορίας», «Κοινωνία της Πληροφορίας» (2004-2011) και «Βάσεις Δεδομένων» (εργαστήριο, 2011-2013). Κατά το διάστημα 2013-2018 συντόνιζε το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τεχνολογίες και Συστήματα Ευρυζωνικών Εφαρμογών και Υπηρεσιών» και συμμετείχε στη διδασκαλία των μαθημάτων «Συστήματα Ψηφιακών Επικοινωνιών» και «Επεξεργασία Ψηφιακού Σήματος και Σχεδιασμός Υλικού». Συντόνισε και συμμετείχε στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τεχνολογίες και Υπηρεσίες Ευφυών Συστημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών» του ίδιου Τμήματος, διδάσκοντας τα μαθήματα “Δίκτυα Επόμενης Γενιάς”, “Προηγμένες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες” και “Ψηφιακές Δεξιότητες για Επιστήμες STEM”. Συμμετέχει επίσης ως διδάσκων στο μάθημα «Εφαρμογές των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική πράξη και στη διοίκηση της εκπαίδευσης» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ από το 1999 στην προσέλκυση και διεύθυνση αναπτυξιακών και ερευνητικών έργων. Διετέλεσε Αναπληρωτής Διευθυντής του Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών από το 1999 μέχρι το 2011. Από τον Ιούλιο 2011 μέχρι τον Απρίλιο 2019 άσκησε τα καθήκοντα του Διευθυντή της Διεύθυνσης Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Δικτυακών Τεχνολογιών του ΙΤΥΕ Διόφαντος. Έχει διευθύνει σημαντικό αριθμό ερευνητικών και αναπτυξιακών έργων, χρηματοδούμενα από εθνικούς ή/και διεθνείς πόρους.

Έχει υπάρξει διδάσκων ΠΔ 407/80 των Τμημάτων Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής (2002-2008) και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών (2001-2002) του Πανεπιστημίου Πατρών και είναι μέλος ΣΕΠ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στις θεματικές ενότητες «ΠΛΗ11-Αρχές Τεχνολογίας Λογισμικού» (2001-2017) και «ΠΛΗ23-Τηλεματική, Διαδίκτυα και Κοινωνία» (2017-2019).

Είναι μέλος των ΤΕΕ, ΙΕΕΕ και AES.

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

  • Ψηφιακή Επεξεργασία Σημάτων (Digital Signal Processing)
  • Θεωρία Πληροφορίας (Information Theory)
  • Θεωρία Ανίχνευσης και Εκτίμησης (Detection and Estimation Theory)
  • Τεχνολογία Πληροφοριών (Information Engineering)
  • Ψηφιακές Επικοινωνίες και Κωδικοποίηση (Digital Communications)
  • Ευρυζωνικά Δίκτυα (Broadband Networks)
  • Δίκτυα Επόμενης Γενιάς (Next Generation Networks)
  • Εφαρμογές Μηχανικής Μάθησης (Machine Learning Applications)
  • Επεξεργασία Εικόνας (Image Processing)
  • Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας (Natural Language Processing)
  • Ψηφιακός Μετασχηματισμός (Digital Transformation)
  • Ηλεκτρονική Μάθηση (e-Learning)
  • Εφαρμογές Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (e-Gov Applications)
Γλέζου Κατερίνα Καθηγήτρια Πληροφορικής – Φυσικών επιστημών, Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού

Η Κατερίνα Γλέζου απέκτησε πτυχίο Φυσικών Επιστημών το 1990 και ΜΔΕ “Μετεωρολογίας – Φυσικής Περιβάλλοντος” το 1994 από τη Σχολή Θετικών Επιστημών, ΕΚΠΑ. Το 2000 έλαβε ΜΔΕ “Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας και της Αξιολόγησης” από τη Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ. Το 2010 υποστήριξε τη διδακτορική διατριβή της στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ.

Από το 2001 εργάζεται ως καθηγήτρια στα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία Ψυχικού – Εκάλης. Το 2009 δημιούργησε και συνεχίζει να υποστηρίζει το εκπαιδευτικό δίκτυο “Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης”.

Κοφτερός Αλέξανδρος Δάσκαλος - Υποψήφιος Διδάκτορας Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου

Δάσκαλος, απόφοιτος Τμήματος Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστημίου Κύπρου (1998), κάτοχος μεταπτυχιακού στα Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία (Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2006) και υποψήφιος διδάκτορας του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Τμήμα Πληροφοριακών Συστημάτων). Μέλος της κοινότητας ανοικτού/ελεύθερου λογισμικού, ιδρυτής του ερευνητικού οργανισμού ‘Απόπλους’, μέλος της ομάδας ‘Mathisis.org’.

Τζιμόπουλος Νίκος Τεχνικός Υπεύθυνος, 1ο ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου

Ο Νίκος Τζιμόπουλος είναι Τεχνικός Υπεύθυνος του 1ου ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου. Γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1959. Σπούδασε στο Φυσικό του Πανεπιστημίου της Πάτρας. Είναι εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και έχει ασχοληθεί με την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στο σχολείο.

Κωτσίδης Κωνσταντίνος Δάσκαλος - Διδάκτορας Πανεπιστημίου Κρήτης

Ο Κωνσταντίνος Κωτσίδης διδάσκει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από το 2003. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα «Πληροφορική στην Εκπαίδευση» και στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου με θέμα: «Εκπαιδευτική Ηγεσία και Πολιτική». Είναι διδάκτορας [Αξιοποίηση των Κοινωνικών Μέσων Δικτύωσης στην Εκπαίδευση Ενηλίκων] στο ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Κρήτης και ασχολείται ενεργά με την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Επικοινωνίας και Πληροφορίας στην ΕξΑΕ. Εργασίες του έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά, καθώς και σε πρακτικά ελληνικών και διεθνών συνεδρίων. Εργάστηκε ως Ειδικός Επιστήμονας/Εμπειρογνώμονας με έργο την «Ανάπτυξη μεθοδολογίας και δειγματικών σεναρίων για τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης». Είναι πρεσβευτής T4E, επιμορφωτής β’ επιπέδου στις ΤΠΕ, συμμετέχει σε επιμορφωτικές ημερίδες με αντικείμενο την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Πράξη και υλοποιεί επιμορφωτικά προγράμματα σε συνεργασία με το ΕΔΙΒΕΑ του Πανεπιστημίου Κρήτης. 

Αγγελόπουλος Τάκης Εκπαιδευτικός ΠΕ 86

Ο Τάκης Αγγελόπουλος είναι Εκπαιδευτικός ΠΕ 86 και Συντονιστής της Παιδαγωγικής Ομάδας της Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης eTwinning.

Κότσαρη Κωνσταντίνα Εκπαιδευτικός - Υποψήφια Διδάκτωρ & Ερευνήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών

Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 18 Σεπτεμβρίου του 1980. Τέταρτο παιδί 8μελούς οικογένειας, μεγάλωσε και σπούδασε στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε από το 1ο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών (Γεννάδειο), εισήχθη στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, από όπου αποφοίτησε το 2004. Τον επόμενο χρόνο, διορίστηκε λαμβάνοντας μέρος στο διαγωνισμό ΑΣΕΠ Εκπαιδευτικών, με σειρά κατάταξης 138η ανάμεσα σε 3.000 διαγωνιζόμενους.

Από το 2004 έχει εργαστεί σε σχολεία της Εύβοιας, των Κυκλάδων, της Αθήνας, της Δάφνης και του Υμηττού. Επίσης, έχει υπηρετήσει ως Υποδιευθύντρια στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Δάφνης (2012-2014). Σήμερα υπηρετεί με οργανική θέση στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Υμηττού.

Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2016 – 2017 αποσπάστηκε στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας στη Διεύθυνση Διεθνούς Επιστημονικής & Τεχνολογικής Συνεργασίας, όπου συμμετείχε ως στέλεχος για τη χάραξη της ευρωπαϊκής πολιτικής στα θέματα Έρευνας & Τεχνολογίας, ως διαχειρίστρια ευρωπαϊκών έργων (Η2020, ERANETs) και ως συντονίστρια του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Επιστήμης και Τεχνολογίας COST.

Παράλληλα με την 15ετή επαγγελματική δραστηριότητα ως εκπαιδευτικός, συνέχισε τις σπουδές της τόσο σε προπτυχιακό, όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Αφού υπηρέτησε 3 χρόνια στην παραμεθόριο, επέστρεψε στην Αθήνα και άρχισε να φοιτά στο Εργαστήρι Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας, ενώ την ίδια χρονιά, μέσω Κατατακτηρίων Εξετάσεων Α.Ε.Ι., φοιτά στο τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου και, πιο συγκεκριμένα, στον τομέα των Δημοσίων Σχέσεων από όπου αποφοιτώ το 2012. Την ίδια χρονιά, εργάστηκε στους ειδησεογραφικούς ιστότοπους tvxs.gr και insider.gr ως δημοσιογράφος - ρεπόρτερ κοινωνικών και εκπαιδευτικών θεμάτων.

Τον Ιούλιο του 2013 μετά από γραπτές εξετάσεις και συνέντευξη, επιλέχθηκε να φοιτήσει ως μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών "Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση" λαμβάνοντας υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) με τη συγχρηματοδότηση της ΕΕ και της Ελλάδας (ΕΣΠΑ). Το 2015 συνεχίζει τις σπουδές της στο εξ αποστάσεως πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστήμιου Λευκωσίας.

Από τον Απρίλιο του 2016 είναι Υποψήφια Διδάκτωρ στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) και ερευνήτρια σε ποικίλα ευρωπαϊκά έργα (Erasmus +, Horizon 2020) που αφορούν στη σύνδεση του σχολείου με την αγορά εργασίας/ επιχειρηματικότητα (π.χ. DESCI, Play4Guidance), καθώς και τη δημιουργικότητα στις Φυσικές Επιστήμες (π.χ. CREATIONS).

Στα Αγγλικά, κατέχει το Michigan Proficiency ECPE και γνωρίζει γαλλικά σε επίπεδο DALF C1. Γνωρίζει, επίσης, και νορβηγικά σε επίπεδο Β, φοιτώντας στο Διδασκαλείο Ξένων Γλωσσών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Το Νοέμβριο του 2010 έλαβε μέρος στη Δημοτικές Εκλογές στο Δήμο Αθηναίων, ως υποψήφια διαμερισματική σύμβουλος με το συνδυασμό "Αθήνα, πόλη της ζωής μας". Το Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου συμμετείχε στο σύλλογο εκπαιδευτικών "Ρόζα Ιβριώτη" ως γενική γραμματέας. Τον Μάιο του 2019 ήταν υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος στο Δήμο Δάφνης/ Υμηττού με τον συνδυασμό ΔΑΦΝΗ/ΥΜΗΤΟΣ 2023_ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΗΜΕΡΑ.

Εκτός από τις ακαδημαϊκές σπουδές, έχει ασχοληθεί με τη μουσική (9ετής φοίτηση στο Αττικό Ωδείο), τόσο σε πρακτικό (εκμάθηση βιολιού και λαϊκών οργάνων όπως μπουζούκι και μπαγλαμά) όσο και σε θεωρητικό επίπεδο (θεωρία της μουσικής, αρμονία, ιστορία και μορφολογία της μουσικής). Τον τελευταίο χρόνο, προπονείται συστηματικά με άοπλες πολεμικές τέχνες (budo), όπως το Shotokan Karate, Judo και Aikido.

Ιστότοπος της Κωνσταντίνας Κότσαρη

Κάτσικας Σωκράτης Πρύτανης Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου

Ο Σωκράτης Κ. Κάτσικας γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960. Είναι Διπλωματούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός του Πανεπιστημίου Πατρών (1982), Master of Science in Electrical & Computer Engineering του University of Massachusetts at Amherst, Amherst, USA (1984) και Δρ. Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών (1987).

Είναι ο Πρύτανης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Έχει διατελέσει Καθηγητής του Norwegian University of Science and Technology, Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Καθηγητής, Αντιπρύτανης, και Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, μέλος της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας της Ελλάδας, Πρόεδρος του Συμβουλίου Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης της Ελλάδας, μέλος της Διοικούσας Επιτροπής, της Εκτελεστικής Γραμματείας και Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ) της Ελλάδας, μέλος της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών της Ελλάδας, Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων της Ελληνικής Κυβέρνησης.

Τον Μάιο 2019 αναγορεύθηκε σε Επίτιμο Διδάκτορα του Τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα βρίσκονται στις περιοχές της ασφάλειας πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων και των εφαρμογών της θεωρίας εκτίμησης. Είναι συγγραφέας ή συν-συγγραφέας περισσότερων από 250 επιστημονικών εργασιών σε περιοδικά, κεφάλαια σε βιβλία, πρακτικά συνεδρίων και έχει συμμετάσχει σε περισσότερα από 60 χρηματοδοτούμενα διεθνή και εθνικά ερευνητικά και αναπτυξιακά προγράμματα στις περιοχές αυτές.

Είναι μέλος της συντακτικής ομάδας σε πολλά επιστημονικά περιοδικά, έχει συγγράψει, συν-συγγράψει ή επιμεληθεί την έκδοση 35 βιβλίων. Έχει υπάρξει πρόεδρος ή μέλος της επιτροπής προγράμματος σε περισσότερα από 650 διεθνή επιστημονικά συνέδρια και προεδρεύει της Διοικούσας Επιτροπής των συνεδρίων ESORICS (European Symposium On Research In Computer Security).

Συρμακέσης Σπύρος Καθηγητής, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Ο Σπύρος Συρμακέσης είναι Καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (στην Πάτρα).

Είναι Διευθυντής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικής Επιχειρηματικότητας και Σχεδιασμού Αλληλεπίδρασης. Έχει ασχοληθεί με θέματα επιχειρηματικότητας και καινοτομίας. Είναι μέλος του StartUp Europe και ασχολείται με την έρευνα, την καινοτομία και την ανάπτυξη σε θέματα πληροφορικής και νέων τεχνολογιών.

Δουλεύει με νέους ανθρώπους σε καινούριες ιδέες με στόχο τη δημιουργία νεοφυών επιχειρήσεων από το χώρο του πανεπιστημίου και την προώθηση της έρευνας στο κοινωνικό ιστό.

Έχει εμπλακεί σε πλήθος ερευνητικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων χρηματοδοτούμενα από κοινοτικούς, εθνικούς και ιδιωτικούς πόρους.

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

  • Information Systems, Databases
  • eBusiness
  • eGoverment
  • Data structures
  • Multimedia/Large Objects Information Retrieval
  • Human Computer Interaction, interaction design
  • Electronic Commerce/CSCW
  • Data/Web Mining
  • Knowledge on Demand/Personalised Services
Χατζηλάκος Θανάσης Καθηγητής Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας, Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου & Ινστιτούτο Κύπρου

Ο Δρ. Θανάσης Χατζηλάκος είναι Καθηγητής Πληροφοριακών Συστημάτων (Εκπαιδευτική Τεχνολογία) στο ΑΠΚΥ, Επισκέπτης Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο και στο Πολυτεχνείο Λωζάννης και μέλος του Συμβουλίου του ΑΠΚΥ (2018-σήμερα). Διευθύνει, επίσης, το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας στο ΑΠΚΥ.

Διετέλεσε μέλος της ομάδας εργασίας του Συμβουλίου της Ευρώπης για την εκπαίδευση στην κοινωνία της επικοινωνίας (2002-2004) και εθνικός εκπρόσωπος της Ελλάδας στη Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Πολιτισμού της ΕΕ (2002-2005), Αναπληρωτής Καθηγητής Τεχνολογίας Λογισμικού στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) (2000-2007) και Κοσμήτορας Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας.

Σπούδασε στο Harvard (1971-1976) και εργάστηκε στη βιομηχανία πριν λάβει το διδακτορικό του από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας (1986, βάσεις δεδομένων). Μέχρι το 2007 ήταν ερευνητής στο Ερευνητικό και Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών, όπου ίδρυσε και διεύθυνε τους τομείς εκπαιδευτικής τεχνολογίας και e-learning και την Ερευνητική Μονάδα «Εφαρμοσμένα Πληροφοριακά Συστήματα». Σχεδίασε και διεύθυνε (1996-2001) το πρόγραμμα «Οδύσσεια» για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Δημοσίευσε πέραν των 100 άρθρων σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια. Συμμετείχε και διεύθυνε πέραν των 50 ερευνητικών και αναπτυξιακών έργων με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

ΚΥΡΙΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

  • Εκπαιδευτική Τεχνολογία
  • Πληροφοριακά συστήματα μεγάλης κλίμακας
  • Σχεδίαση Λογισμικού και Βάσεων Δεδομένων για την εκπαίδευση, πολυμέσα και χωρικά συστήματα
  • Τεχνολογίες και μεθοδολογία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Σχετικές ομιλίες

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοικτής εκπαίδευσης: Χαιρετισμοί & Κεντρικές Ομιλίες Διημερίδας 02:12:58

Μαϊ 30, 2020

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοικτής εκπαίδευσης: Χαιρετισμοί & Κεντρικές Ομιλίες Διημερίδας

Κεραμέως Νίκη Σπινέλλης Διομήδης Μήτκας Περικλής Αντωνίου Γιάννης Σάμψων Δημήτριος Durando Marc Dougiamas Martin Αγγελόπουλος Τάκης Τζιμόπουλος Νίκος Τσιαβός Πρόδρομος

Γλώσσα: Ελληνική, Αγγλική

«Ιδιωτικότητα και προσωπικά δεδομένα την εποχή του κορωνοϊού»  - Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η πανδημία με σεβασμό στο κράτος δικαίου και τις αξίες της δημοκρατικής κοινωνίας; (διαδικτυακή δημόσια συζήτηση) 01:43:27

Απρ 23, 2020

«Ιδιωτικότητα και προσωπικά δεδομένα την εποχή του κορωνοϊού» - Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η πανδημία με σεβασμό στο κράτος δικαίου και τις αξίες της δημοκρατικής κοινωνίας; (διαδικτυακή δημόσια συζήτηση)

Σισιλιάνος Λίνος-Αλέξανδρος Μενουδάκος Κωνσταντίνος Μήτρου Λίλιαν Βενιζέλος Ευάγγελος

Γλώσσα: Ελληνική