Βλασσοπούλου Μαρία
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
18/12/2022
Διάρκεια
00:17:26
Εκδήλωση
Φεστιβάλ Γρίφων Καστελλορίζου
Χώρος
Βιβλιοθήκη της Βουλής (πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο)
Διοργάνωση
Σωματείο ΕΝ.Ι.Γ.ΜΑ (Ένωση Ιδεών, Γρίφων, Μαθηματικών)
Μουσείο Γρίφων Μεγίστης (Καστελλορίζου)
Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων
Κατηγορία
Μαθηματικά
Ετικέτες
Φεστιβάλ Γρίφων Καστελλορίζου, γρίφος, Δούρειος Γρίφος, αρχαία ελληνικά μαθηματικά, οστομάχιον, μαθηματικά, μαθηματικός γραμματισμός, Δημόσιον Καπνεργοστάσιον Αθηνών, Καστελλόριζο, Γαλάζια Σπηλιά
Το Μουσείο Γρίφων Καστελλορίζου και το Σωματείο ΕΝ.Ι.Γ.ΜΑ (Ένωση Ιδεών, Γρίφων, Μαθηματικών) μετά το Καστελλόριζο και την Πάτρα κατευθύνθηκαν δυναμικά στην Αθήνα και συνομίλησαν με τη Βιβλιοθήκη της Βουλής στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο.
Το συναρπαστικό αυτό επιστημονικό γεγονός, κοινό σημείο συνάντησης της επιστήμης, της τεχνολογίας και της τέχνης, μετέτρεψε για ένα τριήμερο (16-18.12) το πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο «θεματοφύλακα» της γνώσης σε κέντρο εξερεύνησης της γνώσης.
Γιατί το Φεστιβάλ Γρίφων ήρθε στην Αθήνα;
Το Καστελλόριζο φαντάζει ως μια μικρή κουκίδα. Όσο μικρή όμως είναι μια κουκίδα, τόσο περισσότερη συμπυκνωμένη γνώση μπορεί να παράξει και να τη διοχετεύσει με μια άνευ προηγουμένου ορμή. Και ποια άλλη πόλη θα μπορούσε να λάβει με βέλτιστο τρόπο αυτόν τον πολιτισμό, από την πρωτεύουσα του πολιτισμού;
Γιατί Φεστιβάλ Γρίφων Καστελλορίζου;
Το Καστελλόριζο, όλως παραδόξως, διακρίνεται και στους γρίφους: το 2020 ο μαθηματικός Πανταζής Χούλης, πρώην καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αυστραλίας, νυν συνεργάτης του Πανεπιστημίου Κρήτης και συνιδρυτής εταιρείας παραγωγής εκπαιδευτικών γρίφων, ίδρυσε το ομώνυμο Μουσείο, το οποίο διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες συλλογές Γρίφων παγκοσμίως. Πρόσφατα δε, ανακηρύχθηκε Ευρωπαϊκό Κέντρο Επιστήμης, Τεχνολογίας και Τέχνης STARTS (Science+Technology+ARTS).
Στο Φεστιβάλ της Αθήνας οι Γρίφοι συνάντησαν τις επιστήμες και τον πολιτισμό μέσα από πρωτότυπες δράσεις, εκθέσεις, διαγωνισμούς, διαδραστικά παιχνίδια, παρουσιάσεις και βιωματικά εργαστήρια. Οι 50 και πλέον ακαδημαϊκοί, ερευνητές, επιστήμονες και εκπαιδευτικοί, καθοδήγησαν μικρούς και μεγάλους να παίξουν και να διασκεδάσουν, να πειραματιστούν και να δοκιμάσουν, αλλά και να εκφραστούν δημιουργικά. Αφού λοιπόν κατανόησαν φαινομενικά δύσκολες έννοιες, μέσω λογικών και εκπαιδευτικών γρίφων, η εμπειρία της εκμάθησης επιστημών έγινε πιο αποτελεσματική και απολαυστική.
Κι όπως το νέο λογότυπο του Φεστιβάλ Γρίφων είναι η Μέδουσα, ένα ελκυστικό και συνάμα τρομακτικό σύμβολο, έτσι και το ίδιο το Φεστιβάλ Γρίφων μετέτρεψε τις συνήθως αποτρεπτικές και τρομακτικές επιστήμες σε άκρως ελκυστικές και αγαπημένες.
To BLOD βιντεοσκόπησε και δημοσιεύει τις απογευματινές ομιλίες που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Φεστιβάλ.
Η Μαρία Βλασσοπούλου γεννήθηκε το 1969. Ζει στον Πειραιά και εργάζεται στη Βιβλιοθήκη της Βουλής. Είναι ιστορικός, απόφοιτος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Iστορία από το Πανεπιστήμιο Paris I - Panthéon της Σορβόννης και διδακτορικού διπλώματος στις Nεοελληνικές Σπουδές από το Πανεπιστήμιο του Cambridge. Υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση κατά τις μεταπτυχιακές της σπουδές και του Ιδρύματος Α.Γ. Λεβέντη κατά την εκπόνηση της διδακτορικής της διατριβής. Από το 2013 προΐσταται του Τμήματος Μπενακείου Βιβλιοθήκης και Συλλογών Πολιτικών Προσωπικοτήτων της Βιβλιοθήκης της Βουλής, μεριμνώντας για τον εμπλουτισμό, την τεκμηρίωση, την ανάδειξη και την αξιοποίησή τους από ερευνητές και αναγνώστες. Έχει επιμεληθεί σειρά δράσεων εξωστρέφειας (εκθέσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, ξεναγήσεις) της Βιβλιοθήκης της Βουλής στο Μέγαρο του Κοινοβουλίου. Έχει εισηγηθεί και υποστηρίξει το συστηματικό άνοιγμα του Δημόσιου Καπνεργοστασίου Αθηνών στον Κολωνό ως τοπόσημου της γειτονιάς, με στοχευμένα προγράμματα για τους κατοίκους και τα σχολεία της ευρύτερης περιοχής. Με άξονα την καινοτομία και στόχο τη διασύνδεση του πολιτικού κέντρου με όλη την Ελλάδα έχει σχεδιάσει δράσεις που οργανώνονται από τη Βιβλιοθήκη της Βουλής σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα, δημόσιους φορείς, επιστήμονες και καλλιτέχνες. Στο επίκεντρο των ερευνητικών της ενδιαφερόντων βρίσκεται η σχέση ιστορίας και λογοτεχνικής παραγωγής, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης (βενετοτουρκικοί πόλεμοι, Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος, Μεσοπόλεμος, Κατοχή), καθώς και η ιστορία και η υλικότητα του βιβλίου. Δημοσιεύσεις και παρουσιάσεις της σε διεθνή συνέδρια αφορούν τον πρωτοπόρο δημοτικιστή Γιάννη Ψυχάρη, τον ποιητή του Κρητικού Πολέμου Μαρίνο Τζάνε Μπουνιαλή, την Πηνελόπη Δέλτα, τον Δημήτρη Πετσετίδη, καθώς και την ιστορία του Δημόσιου Καπνεργοστασίου, τη βιβλιακή παραγωγή της Κατοχής και την ανάδειξη της συγγραφικής πράξης μέσα από αρχειακές συλλογές λογοτεχνών, όπως του Αντώνη Σαμαράκη.