Χατζηασλάνη Κορνηλία
Μουρατιάν Ζαμπέλ
Πρωτοψάλτου Δημήτρης
Τράντα Αλεξάνδρα
Τσέκου Μαρίνα
Γρατσία Ειρήνη
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
17/10/2013
Διάρκεια
47:01
Εκδήλωση
"Το Εκπαιδευτικό Μουσείο" Καινοτομίες και Τεχνολογίες που Μεταμορφώνουν τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα των Μουσείων (Ημερίδα)
Χώρος
Μουσείο Μπενάκη (Κτήριο οδού Πειραιώς)
Διοργάνωση
Μουσείο Μπενάκη
US Embassy Greece
British Council
Κατηγορία
Μουσειολογία
Ετικέτες
νέα τεχνολογία, εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων
Ο ρόλος του μουσείου έχει εξελιχθεί από την αρχική του λειτουργία ως χώρος συλλογής και έκθεσης αντικειμένων τέχνης και ευρημάτων φυσικής ιστορίας σε κάτι πολύ ευρύτερο: ένα ανοιχτό πανεπιστήμιο, ένα πολιτιστικό κέντρο, έναν χώρος κοινωνικών εκδηλώσεων, ένα μνημείο πολιτικής και πολιτιστικής υπερηφάνειας.
Στην ημερίδα "Το Εκπαιδευτικό Μουσείο - Καινοτομίες και Τεχνολογίες που Μεταμορφώνουν τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα των Μουσείων” , την τρίτη κατά σειρά που πραγματοποιήθηκε πάνω στις πρακτικές διοίκησης μουσείων, επιμελητές και διοικητικό προσωπικό μουσείων και πολιτιστικών οργανισμών, εκπαιδευτικοί και καλλιτέχνες συναντήθηκαν για να συζητήσουν τις νέες εξελίξεις στον χώρο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην Ευρώπη και τη Βόρειο Αμερική.
Η εκδήλωση εστίασε, μεταξύ άλλων, και στη χρήση εργαλείων όπως το Facebook, το Twitter, το Pinterest, και το Kickstarter με σκοπό να προσελκύσουν τα μουσεία μεγαλύτερο κοινό, να ερμηνεύσουν τις συλλογές τους, ακόμη και να χρηματοδοτήσουν τις εκθέσεις τους.
Η Κορνηλία Χατζηασλάνη έχει σπουδάσει Αρχιτεκτονική στο Aριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1974) και Iστορία Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Aθηνών (1981)
Έχει οργανώσει εκπαιδευτικά προγράμματα σε πολλά Μουσεία, ανάμεσά τους τα: Mουσείο Eλληνικής Λαϊκής Tέχνης, Kέντρο Λαϊκής Tέχνης και Παράδοσης του Δήμου Aθηναίων, Mουσείο Mπενάκη, Mουσείο Kυκλαδικής Tέχνης, Nαυτικό Mουσείο, Bυζαντινό Mουσείο, Aρχαιολογικό Mουσείο, Μουσείο Ακροπόλεως και Κέντρο Μελετών Ακροπόλεως.
Aπό το 1987 εργάζεται στην Ακρόπολη, όπου οργάνωσε και έχει την ευθύνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Σήμερα είναι Υπεύθυνη του Τομέα Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Aκρόπολης, σε συνεργασία με την Α’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων.
Έχει γράψει πολλά βιβλία για εκπαιδευτικούς και για μαθητές· ανάμεσά τους το «Περίπατοι στον Παρθενώνα» & «Η Ζωφόρος του Παρθενώνα» .
Έχει δημιουργήσει 8 Μουσειοσκευές: «Πάμε στην Ακρόπολη» «Ένας Αρχαίος Ναός» «Η ζωφόρος του Παρθενώνα», «Το Δωδεκάθεο», «Λιθοξοϊκή», «Aρχαία Eλληνική Eνδυμασία», «Aρχαία Eλληνικά Mουσικά Όργανα», «Αναστηλώνοντας τα Μνημεία της Ακρόπολης». Αυτή την εποχή ετοιμάζει την ψηφιακή μορφή κάποιων μουσειοσκευών για το διαδίκτυο (e-μουσειοσκευές).
Έχει συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια και έχει γράψει πολλά άρθρα σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά.
Ο Δρ. Δημήτρης Πρωτοψάλτου είναι συνεργάτης της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης της Βέροιας και υπεύθυνος για τη στρατηγική μέσων και επικοινωνίας, η οποία οδήγησε στην παραλαβή του βραβείου από το Ίδρυμα Bill & Melinda Gates για την προώθηση της πρόσβασης στη μάθηση το 2010. Έχει συμβάλει στα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης EuropeanaAwareness, EuropeanaLocal, PULMAN, CALIMERA, Untold Stories και ISTAR. Έχει αναπτύξει το “Future Library”, το πρώτο κοινωνικό δίκτυο στην Ελλάδα για ανθρώπους από πολιτιστικά ιδρύματα.
Είναι επίσης Διαχειριστικός Διευθυντής και ιδρυτής του Digital Humans, μια νεοσύστατη εταιρεία στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης. Είναι χορηγός στο Διεθνές Δίκτυο Αναπτυσσόμενων Καινοτόμων Βιβλιοθηκών που εγκαινιάστηκε από το Global Libraries Initiative του Ιδρύματος Bill & Melinda Gates. Πήρε το διδακτορικό του δίπλωμα στα Συστήματα Πληροφόρησης από το Πανεπιστήμιο της Γενεύης το 2007. Από το Πανεπιστήμιο του Manchester (UMIST) απόκτησε το πτυχίο B.Eng στη Μηχανική Λογισμικού και το μεταπτυχιακό M.Sc στη Διαχείριση Τεχνολογίας από το Manchester School of Management. Συνεργάστηκε με τη Σχολή Δικαίου του Πανεπιστημίου της Γενεύης, εμπλεκόμενος σε πρόγραμμα για την ηλεκτρονική διαιτησία του Ελβετικού Εθνικού Ιδρύματος.
Η Μαρίνα Τσέκου είναι επιμελήτρια εκπαίδευσης στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ). Σπούδασε φιλοσοφία, παιδαγωγική και ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και είναι υποψήφια διδάκτωρ Ιστορίας της Τέχνης. Από το 2000 έως το 2004 σχεδίασε και υλοποίησε σειρά μαθημάτων Ιστορίας της Τέχνης για παιδιά και εφήβους στο Εικαστικό Εργαστήρι του Δήμου Πατρέων. Επίσης, από το 2000 μέχρι σήμερα και στο πλαίσιο των εκθέσεων που οργανώνει το ΕΜΣΤ, έχει επιμεληθεί και έχει γράψει πολυάριθμα εκπαιδευτικά προγράμματα και έντυπα για μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και σημειώσεις για τον καθηγητή. Έχει παρουσιάσει τη μέθοδο, τους σκοπούς και τους στόχους των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΕΜΣΤ σε συνέδρια και ημερίδες.
• Ιδρυτικό μέλος και Συντονίστρια της MΟnuΜΕΝΤΑ
• Γεννήθηκε στην Αθήνα τον Μάιο του 1968
• Σπούδασε Αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Προστασία Μνημείων στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ
• Δραστηριοποιείται συστηματικά σε θέματα προστασίας δομημένου περιβάλλοντος
• Όνειρό της να αποκτήσουμε όλοι μας περιβαλλοντική συνείδηση και να τρέχουμε μαζί να σώσουμε τα κτίρια που κινδυνεύουν
• Ζει στη Ν. Φιλαδέλφεια