Μυλωνάς Κώστας
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
23/05/2013
Διάρκεια
22:42
Εκδήλωση
Το ελληνικό τραγούδι: ιστορικές, κοινωνικές και καλλιτεχνικές διαστάσεις
Χώρος
Αίθουσα διδασκαλίας της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης στο Μέγαρο Μουσικής
Διοργάνωση
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη» - Σύλλογος «Οι φίλοι της μουσικής»
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
ελληνικό τραγούδι, "έντεχνο-λαϊκό τραγούδι, αθηναϊκή επιθεώρηση, ελληνική οπερέτα
Η ανακοίνωση αυτή του συνθέτη και συγγραφέα Κώστα Μυλωνά, έγινε στο πλαίσιο της "Διημερίδας για το ελληνικό τραγούδι" που διοργάνωσε η Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος "Λίλιαν Βουδούρη" στο Μέγαρο Μουσικής και ανήκει στην ενότητα «Έντεχνο», «λόγιο», λαϊκό».
Λόγω κωλύματος του ομιλητή, την ανακοίνωση διάβασε ο προεδρεύων της συνεδρίας κ. Κώστας Χάρδας, λέκτορας Τμήματος Μουσικών Σπουδών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Η σύνοψη της ομιλίας όπως δημοσιεύτηκε στο Πρόγραμμα της εκδήλωσης:
Σύντομη διευκρίνιση του όρου "έντεχνο - λαϊκό" τραγούδι.
Συνοπτική αναφορά στην επτανησιακή μουσική και στο ρόλο που έπαιξε στον εκπαιδευτικό τομέα και στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Περιληπτική αναφορά στη μουσική κατάσταση της Ελλάδας, τα πρώτα χρόνια μετά την επανάσταση του 1821. Οι στρατιωτικές μπάντες και η βαθειά επίδραση του ιταλικού μελοδράματος στα πρώτα τραγούδια (εδώ εννοούμε τους στίχους), δοθέντος ότι αυτά βασίζονταν σε μελωδίες εμβατηρίων και σε άριες από όπερες.
Η ίδρυση το 1871 του Ωδείου Αθηνών, η γενικότερη αναγεννητική προσπάθεια που παρατηρείται από το 1880 και μετά σε όλους τους τομείς του πνευματικού βίου, και λίγο αργότερα η δημιουργία της "Εθνικής Μουσικής Σχολής", αποτελούν την αφετηρία για τη διατύπωση μιας μουσικής γλώσσας με στοιχεία ελληνικά.
Το "αθηναϊκό τραγούδι" που γεννιέται εκείνη την εποχή αποτελεί τον πρώτο σταθμό στην πορεία και διαμόρφωση του ελληνικού τραγουδιού. Οι πρώτοι συνθέτες τραγουδιών και ανάμεσα τους οι κορυφαίοι: Τιμόθεος Ξανθόπουλος, Δημήτρης Ρόδιος, Νικόλαος Κόκκινος. Αναφορά στην "αθηναϊκή επιθεώρηση" και στην "ελληνική οπερέτα". Η σταδιακή απεξάρτηση του τραγουδιού από το θέατρο, η εμφάνιση της δισκογραφίας και του γραμμοφώνου, η ίδρυση το 1938 του ραδιοφωνικού σταθμού συντελούν σε αλλαγές. Ο πρωτοπόρος και μοναδικός Αττίκ, ο άκρως σημαντικός Γιαννίδης και οι επίσης σημαντικοί Χαιρόπουλος και Σουγιούλ.
Το πλούσιο και μεγάλο σε έκταση βιογραφικό του συνθέτη και συγγραφέα Κώστα Μυλωνά, δεν είναι δυνατόν να συμπεριληφθεί ολόκληρο. Για το λόγο αυτό, αναφέρονται τα πιο ουσιώδη σημεία της δραστηριότητάς του:
Ως συνθέτης έχει γράψει μουσική όλων των ειδών, σημαντικό μέρος της οποίας έχει εγγραφεί σε 3 δίσκους LP και 12 CD’s, που ακούγονται συχνά από διάφορους ραδιοφωνικούς σταθμούς και πολύ συχνότερα από το ΤΡΙΤΟ πρόγραμμα της ΕΡΑ.
Έχει πραγματοποιήσει αμέτρητες, στην κυριολεξία, συναυλίες σ’ ολόκληρη την Ελλάδα, εισπράττοντας ενθουσιώδη υποδοχή από κοινό και Μ.Μ.Ε.. Έχει συνεργαστεί με την Κ.Ο.Α (Κρατική Ορχήστρα Αθηνών), ως κειμενογράφος και πιανίστας σε συναυλίες για το ελληνικό τραγούδι.
Ως συγγραφέας έχει γράψει 9 βιβλία που έχουν εκδοθεί: 8 από τον ΚΕΔΡΟ και 1 από τη ΝΕΦΕΛΗ. Τα 6 από αυτά αποτελούν παρθενικές θεματολογικές καταθέσεις και διδάσκονται στα περισσότερα ελληνικά πανεπιστήμια.
Για το μουσικό και συγγραφικό έργο του, έχει τιμηθεί με βραβεία και διακρίσεις, καθώς και με πληθώρα εγκωμιαστικών κριτικών σχολίων και αναφορών από όλα τα Μ.Μ.Ε.