Broughton Jim
Γλώσσα
Αγγλική
Ημερομηνία
08/12/2016
Διάρκεια
33:29
Εκδήλωση
Μουσεία και Τουρισμός: μία σχέση σε εξέλιξη
Χώρος
Μουσείο Μπενάκη (κτήριο οδού Περαιώς)
Διοργάνωση
Μουσείο Μπενάκη
US Embassy Greece
British Council
British Embassy Athens
Κατηγορία
Μουσειολογία, Οικονομία
Ετικέτες
μουσεία, τουρισμός, τουριστική βιομηχανία, πολιτιστικός τουρισμός
Στις 8 Δεκεμβρίου, το Μουσείο Μπενάκη, η Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα, το British Council και η Βρετανική Πρεσβεία στην Αθήνα οργάνωσαν το ολοήμερο συνέδριο «Μουσεία και Τουρισμός: Μια Σχέση σε Εξέλιξη».
Τα μουσεία, οι πολιτιστικοί οργανισμοί και οι αρχαιολογικοί χώροι αποτελούν παραδοσιακά πόλο τουριστικής έλξης ειδικά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου ο τουρισμός έχει εκτεταμένη οικονομική, κοινωνική και πολιτική επίδραση. Ωστόσο, μόλις πρόσφατα οι εμπλεκόμενοι στον πολιτιστικό τομέα έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν την δύναμή τους όσον αφορά την προσέλκυση του τουριστικού κοινού αλλά και τον αντίκτυπο που έχουν στην τουριστική βιομηχανία, συνιστώντας έναν ισχυρότατο μοχλό ανάπτυξης.
Καθώς ο πολιτιστικός τουρισμός εξελίσσεται σε μία βιομηχανία εμπειριών, δημιουργείται η ευκαιρία για τα μουσεία να διεισδύσουν περαιτέρω στην τουριστική αγορά και να αυξήσουν τους επισκέπτες και τα έσοδά τους, ενδυναμώνοντας παράλληλα τον ξεχωριστό τους ρόλο στην αφήγηση της ιστορίας, του πολιτισμού και της ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες.
Στην έκτη κατά σειρά διοργάνωση του Συνεδρίου για τα Μουσεία, επαγγελματίες από τον μουσειακό και από τον ευρύτερο πολιτιστικό τομέα στην Ελλάδα, στις ΗΠΑ και στη Μεγάλη Βρετανία εξετάζουν με ποιο τρόπο τα μουσεία και οι πολιτιστικοί οργανισμοί μπορούν να ενισχύσουν τον ρόλο τους ως τουριστικοί προορισμοί και να συμμετάσχουν στη βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη. Πώς μπορούν να βελτιώσουν τις σχέσεις τους και να διαμορφώσουν ισχυρότερες συνέργιες με την τοπική αυτοδιοίκηση, τις τουριστικές ενώσεις και άλλες ομάδες ενδιαφερομένων, προκειμένου να αυξήσουν την επισκεψιμότητά τους. Τι είδους χρηματοδοτικές και αναπτυξιακές επιλογές μπορούν να επιδιώξουν βασιζόμενοι στο τουριστικό μοντέλο. Και τέλος πώς η επένδυση στον πολιτισμό και στα μουσεία πιο συγκεκριμένα μπορεί να έχει έναν ισχυρό αντίκτυπο στην οικονομία των χωρών για τις οποίες ο τουρισμός αποτελεί βασική βιομηχανία. Καθώς ο πολιτιστικός τουρισμός εξελίσσεται σε μία βιομηχανία εμπειριών, δημιουργείται η ευκαιρία για τα μουσεία να διεισδύσουν περαιτέρω στην τουριστική αγορά και να αυξήσουν τους επισκέπτες και τα έσοδά τους, ενδυναμώνοντας παράλληλα τον ξεχωριστό τους ρόλο στην αφήγηση της ιστορίας, του πολιτισμού και της ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες.
Το συνέδριο τέλεσε υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων και πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Γραφείου Συνεδρίων & Επισκεπτών του Δήμου Αθηναίων (ACVB).
Ο Jim Broughton είναι υπεύθυνος για την διεθνή διπλωματία και τις διεθνείς εμπορικές δραστηριότητες του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου –που περιλαμβάνουν τις περιοδεύουσες εκθέσεις, τις εκδόσεις, το φωτογραφικό αρχείο, και τον φημισμένο διαγωνισμό Wildlife Photographer of the Year. Έχει σπουδάσει σχεδιαστής και έχει εργαστεί στην διοργάνωση εκθέσεων και τον σχεδιασμό εκθεσιακών χώρων, κυρίως με διεθνείς συνεργασίες. Έχει εργαστεί στο παρελθόν στο Βρετανικό Μουσείο, στο μουσείο Historic Scotland, και σε συμβουλευτικές εταιρείες. Είναι Αντιπρόεδρος του ICOM UK.