Γαβριηλίδου Ελένη
Malique Monique
Arevalo Jean-Claude
Molderez Philippe
Μακρής Ιωάννης
Μακρυγιάννη Στέλλα
Μπουραντάς Όθων
Σουρανάκη Μαρία
Μακρή Δήμητρα
Γλώσσα
Γαλλική (με ταυτόχρονη διερμηνεία), Ελληνική
Ημερομηνία
03/12/2018
Διάρκεια
02:00:37
Εκδήλωση
Κύκλος "Διαχείριση της διαφορετικότητας στο σχολείο"
Χώρος
Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος
Διοργάνωση
Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος
Κατηγορία
Εκπαίδευση
Ετικέτες
σχολείο, σχολείο της συμπερίληψης, σύγχρονη κοινωνία, παιδί, παιδί με αναπηρία, μαθητής, ειδική αγωγή, τέχνες, διαφορετικότητα
Το σχολείο της συμπερίληψης, μια πρόκληση για τις σύγχρονες κοινωνίες
Ο σύλλογος APAJH, το φεστιβάλ κινηματογράφου The Extraordinary Film Festival, πανεπιστημιακοί, εκπαιδευτικοί, ειδικοί παιδαγωγοί σε διάλογο.
Η μοναδικότητα κάθε παιδιού που μπορούμε να χαρακτηρίσουμε «ξεχωριστό» σε μία τάξη ενός μη ειδικού σχολείου ανοίγει το πεδίο του διαλόγου γύρω από τα ερωτήματα της συμβίωσης, των ανησυχιών και των αναπαραστάσεων που αυτή προϋποθέτει. Η τριπλή αναφορά στην παι-δαγωγική, την κοινωνιολογία και την πραξεολογία αποτελεί το υπόβαθρο της συζήτησης. Το νέο αυτό ιδεολογικό παράδειγμα της συμπερίληψης επιτρέπει να δοθούν απαντήσεις στους γονείς «ξεχωριστών» μαθητών που επιθυμούν τα παιδιά τους να φοιτήσουν εκτός δομών ειδικής αγωγής.
Η θέση των τεχνών στην πορεία των νέων ατόμων με αναπηρία αναλύεται επίσης: πως οι τέχνες μπορούν να αποτελέσουν μέσο για την συμπερίληψη; Η βραδιά ανοίγει με την προβολή ταινίας που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Extraordinary Film Festival, διεθνές φεστιβάλ μοναδικό στο είδος του από το Βέλγιο, που προτείνει στο ευρύ κοινό, στους επαγγελματίες και στα AμεΑ, μια επιλογή κινηματογραφικών έργων που παρουσιάζουν με θετική εικόνα τα άτομα με αναπηρία. Τον διάλογο εμπλουτίζει η συνδρομή της καθηγήτριας του Πανεπιστημίου της Λευκωσίας, με πλούσια ερευνητική δραστηριότητα στο θέμα του σχολείου της συμπερίληψης.
Ο γαλλικός σύλλογος APAJH στηρίζει ενεργά την σχολική ένταξη των παιδιών με αναπηρία. Σε συνεργασία με μια ομάδα τριάντα επαγγελματιών από επτά ευρωπαϊκές χώρες, ο σύλλογος APAJH του Λοτ συντονίζει το πρόγραμμα Erasmus + KA2 Στροφή στο σχολείο της συμπερίληψης, βασικός σκοπός του οποίου είναι η δημιουργία μίας πιλοτικής ενότητας κατάρτισης για εκπαι-δευτικούς και βοηθούς. Το 1ο Γυμνάσιο Καματερού συμμετέχει στο πρόγραμμα σε συνεργασία με το Ίδρυμα Προστασίας & Αποκατάστασης Παιδιών & Νέων με Νοητική Υστέρηση «Θεοτόκος» και τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία, «Εργαστήρι».
Συμμετέχουν: Ελένη Γαβριηλίδου (Κύπρος), Monique Malique, (Γαλλία), Jean-Claude Arevalo (Γαλλία), Philippe Molderez (Βέλγιο), Ιωάννης Μακρής (Ελλάδα), Στέλλα Μακρυγιάννη (Ελλάδα), Όθων Μπουραντάς (Ελλάδα), Μαρία Σουρανάκη (Ελλάδα).
Συντονισμός: Δήμητρα Μακρή (Ελλάδα).
Η συνάντηση διοργανώθηκε στο πλαίσιο του Κύκλου «Διαχείριση της διαφορετικότητας στο σχολείο», σε συνεργασία με το πρόγραμμα Erasmus + KA2 Στροφή στο σχολείο της συμπερίληψης που συντονίζει ο Σύλλογος Ενηλίκων και Νέων Ατόμων με Αναπηρία του Lot (Γαλλία). Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Στροφή» περιλαμβάνει 10 εταίρους σε 7 ευρωπαϊκές χώρες.
Ο Ιωάννης Μακρής είναι Δρ. ψυχολογίας, Μουσικός, Ειδικός Παιδαγωγός, Εκπαιδευτής στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία ''Εργαστήρι''.
Η Δήμητρα Μακρή εργάζεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου ΠΕ80-Οικονομίας, καθώς και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έχει πτυχίο στην Οικιακή Οικονομία (Ελλάδα), πτυχίο και μεταπτυχιακό δίπλωμα στις «Επιστήμες της Αγωγής» (Γαλλία), πτυχίο στη Γαλλική Φιλολογία (Γαλλία). Είναι επίσης κάτοχος μεταπτυχιακού με θέμα «Διαπολιτισμικές κοινωνίες και μεταβολές στην Ευρώπη - Ευρωπαϊκές Σπουδές» (Γαλλία). Έχει λάβει με άριστα διδακτορικό και μεταδιδακτορικό δίπλωμα στην Ψυχολογία (Γαλλία) καθώς και διδακτορικό δίπλωμα στη Γαλλική Φιλολογία (Γαλλία). Έχει συνεργαστεί σε ευρωπαϊκά και σε ερευνητικά προγράμματα στην Ελλάδα (Πανεπιστήμιο Αθηνών) και στο εξωτερικό (Γαλλία, Πορτογαλία, Ιταλία), ενώ παράλληλα έχει γράψει άρθρα, μελέτες και βιβλία.