Gupt Bharat
Γλώσσα
Αγγλική
Ημερομηνία
25/09/2019
Διάρκεια
00:12:56
Εκδήλωση
ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ «Η αρχαία ελληνική τραγωδία στο μεταίχμιο πολιτικής και παράστασης»
Χώρος
Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού
Διοργάνωση
Διεθνές Φεστιβάλ Αναλόγιο
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
αρχαία ελληνική τραγωδία, αρχαίο δράμα, Πολιτική, παράσταση, μετάφραση, μεταγραφή, διασκευή, Ορέστεια, Αισχύλος, Αντιγόνη, Σοφοκλής, μουσική, ινδικό θέατρο, μύθος, Anne Carson, Antigo-Nick, Μήδεια, Ευριπίδης, αρχαία ελληνική φιλοσοφία, σουηδοί συγγραφείς, Jesper Svenbro, Christina Ouzounidis
Το Διεθνές Φεστιβάλ ΑΝΑΛΟΓΙΟ στο πλαίσιο της διοργάνωσης με θέμα «In Memory We Trust», 21-26 Σεπτεμβρίου 2019, οργάνωσε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με άξονα την αρχαία ελληνική τραγωδία με Εργαστήρια, Σεμινάριο Μετάφρασης και Διεθνή Συνάντηση Αρχαίου Δράματος σε συνεργασία με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Διεθνές Φόρουμ Θεατρικών Συγγραφέων της Unesco.
Στη Διεθνή Συνάντηση Αρχαίου Δράματος με τίτλο «Η Αρχαία Ελληνική Τραγωδία στο μεταίχμιο πολιτικής και παράστασης» διερευνώνται τρόποι μελέτης και σκηνικής αντιμετώπισης της αρχαίας τραγωδίας υπό το πρίσμα σύγχρονων και παλαιότερων μεταφράσεων, μεταγραφών, διασκευών, σκηνοθετικών προσεγγίσεων καθώς και πολιτικών προεκτάσεων και μηνυμάτων.
Το BLOD βιντεοσκόπησε και δημοσιεύει ομιλίες από την πρώτη ημέρα της Διεθνούς Συνάντησης Αρχαίου Δράματος.
Ο Bharat Gupt είναι Θεωρητικός θεάτρου και πολιτιστικός αναλυτής, Αναπληρωτής Καθηγητής Αγγλικής Λογοτεχνίας στο Κολλέγιο Επαγγελματικών σπουδών του Πανεπιστημίου του Δελχί. Γεννήθηκε το 1946 στο Μοράνταμπαντ, μια μικρή πόλη στο κρατίδιο Ούτταρ Πραντές της Ινδίας, και μεγάλωσε στο Νέο Δελχί όπου και σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της πόλης. Έλαβε το Μεταπτυχιακό του Δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο και το Διδακτορικό του από το Πανεπιστήμιο της Μπαρόντα.
Παράλληλα, αφιέρωσε οκτώ χρόνια στη μελέτη των μουσικών οργάνων σιτάρ και σουρμπάχαρ με τη φημισμένη μουσικό Uma Shankar Mishra και σπούδασε μουσικολογία, γιόγκα σούτρας και τους κλασικούς με τους Acharya K.C.Brihaspati και Swami Kripalvananda. Επικεντρώθηκε στις κλασικές σπουδές, το θέατρο, τη μουσική, τον πολιτισμό και τα μέσα ενημέρωσης, και, με τη βοήθεια μιας υποτροφίας Ωνάση, μελέτησε στην Ελλάδα τις αναβιώσεις του αρχαίου ελληνικού δράματος.
Η εμπειρία του στο σύγχρονο ευρωπαϊκό και το παραδοσιακό ινδικό εκπαιδευτικό σύστημα και στις κλασικές σπουδές, τον ώθησαν στην πεποίθηση πως το αρχαίο ελληνικό δράμα βρίσκεται πολύ πιο κοντά στο αρχαίο ινδικό δράμα, ως ηθική και θρησκευτική πράξη, ή «ιερόπραξις».
Είναι μόνιμος συνεργάτης (προσκεκλημένος καθηγητής) στην Εθνική Δραματική Σχολή του Δελχί και στην Ακαδημία Δραματικών Τεχνών Μπαρτέντου στη Λάκνοου. Έχει δώσει διαλέξεις σχετικά με το θέατρο και τη μουσική σε πανεπιστήμια και πολιτιστικούς οργανισμούς στην Ινδία, τη Βόρειο Αμερική, στην Αγγλία, την Ιταλία. Στην Ελλάδα, από το 1995 ως σήμερα, έχει δώσει διαλέξεις σε πολλά μέρη, μεταξύ άλλων: Πάντειο Πανεπιστήμιο, Μουσικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών, Ελληνο-ινδική Εταιρεία, Κλασικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Τμήμα Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου (Μυτιλήνη), Διεθνές Συνέδριο μουσικού θεάτρου (Βόλος), Θεατρικό τμήμα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου (Θεσσαλονίκη), Ανθρωπολογικό Τμήμα Πανεπιστημίου Αθηνών, Διεθνές Συνέδριο Αρχαίου Δράματος Δελφών, Συνέδριο του Κέντρου Αρχαίου Δράματος (Ναύπλιο).