Ziemilski Wojtek
Gruszczyński Piotr
Γλώσσα
Αγγλική, με παράλληλη ελληνική μετάφραση
Ημερομηνία
28/11/2015
Διάρκεια
38:53
Εκδήλωση
Transitions | Συμπόσιο: Τέλεια αρμονία Η πρόσφατη τέχνη και πολιτική στην Ανατολική Ευρώπη
Χώρος
Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Διοργάνωση
Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός, Πολιτική, Κοινωνικά θέματα
Ετικέτες
Ανατολική Ευρώπη, τέχνη, πολιτική, πολιτική δράση, ακτιβισμός, εθνικισμός, λιτότητα, ξενοφοβία, ρατσισμός
Μπορεί η τέχνη να γίνει ο φορέας μιας κοινής πολιτικής δράσης; Ένα διήμερο συμπόσιο για τα καλλιτεχνικά, ακτιβιστικά και πολιτικά διλήμματα της Ανατολικής Ευρώπης.
Πώς αντιδρά η καλλιτεχνική κοινότητα στις πιο σκληρές πολιτικές πρακτικές; Πώς αμφισβητεί τα καταπιεστικά και στενόμυαλα καθεστώτα; Πώς θίγει τα ζητήματα του άκρατου εθνικισμού; Μπορεί η τέχνη, και πάλι, να γίνει ο φορέας μιας κοινής πολιτικής δράσης; Ή μήπως είναι πολλά αυτά που περιμένουμε;
Tο διήμερο συμπόσιο με τίτλο Transitions | Συμπόσιο: Τέλεια αρμονία - Η πρόσφατη τέχνη και πολιτική στην Ανατολική Ευρώπη, με ομιλίες καλλιτεχνών, προβολές, μια διάλεξη, μια περφόρμανς και πάνελ συζητήσεων, αντανακλά τα καλλιτεχνικά, ακτιβιστικά και πολιτικά διλήμματα της Ανατολικής Ευρώπης, όπου η λιτότητα και η ξενοφοβία συνυπάρχουν σε «τέλεια αρμονία». Η σθεναρή αντι-μεταναστευτική στάση της περιοχής αποκαλύπτει κοινωνική αναλγησία, καθώς επίσης φόβο για τον «άλλο» και νεο-εθνικισμούς. Ίσως η διαίρεση μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Ευρώπης να είναι ακόμα βαθύτερη απ’ όσο φανταζόμασταν – και αποδεικνύεται ότι οι μετα-κομουνιστικές συνθήκες δεν αποτελούν παρελθόν.
Επιμέλεια: Κάτια Αρφαρά και Joanna Warsza
Με τους: Boris Groys, Piotr Gruszczynski, Nataša Ilić (WHW), Szabolcs Kiss Pál, LucaJanka László, Sodja Lotker, Tomislav Medak, Livia Páldi, Dan Perjovschi, Hajnalka Somogyi, Kuba Szreder, Adam Szymczyk, Wojtek Ziemilski, Artur Żmijewski, Κωστή Σταφυλάκη
Transitions | Συμπόσιο: Τέλεια αρμονία - Η πρόσφατη τέχνη και πολιτική στην Ανατολική Ευρώπη
E΄ ΕΝΟΤΗΤΑ
Συζήτηση «Μεγάλες καταστροφές, μικρές αφηγήσεις»
O Wojtek Ziemilski σε μια συζήτηση με τον Piotr Gruszczynski.
Transitions | Symposium: Perfect Harmony
Recent Art and Politics in Eastern Europe
Ο Βόιτεκ Ζιεμίλσκι (γενν. 1977) είναι θεατρικός σκηνοθέτης και εικαστικός. Στο έργο του συνδυάζει τα νέα μέσα με τον ακτιβισμό, καθώς και διάφορες μορφές δημόσιας απεύθυνσης – στα όρια του θεάτρου, των εικαστικών τεχνών και του χορού. Το 2015, ο Ζιεμίλσκι δημιούργησε τον καλλιτεχνικό χώρο XS, που συνδυάζει εκθέσεις εικαστικών και θεατρικές παραστάσεις με καλλιτεχνικό ακτιβισμό. Επίσης, διδάσκει σύγχρονες προσεγγίσεις στη σκηνοθεσία, εστιάζοντας στο θέατρο της επινόησης (devised theatre).
Wojtek Ziemilski (b.1977) is a theatre director and visual artist. He creates works on the limit of theatre, visual arts and choreography. He graduated the theatre directing course at the Gulbenkian Foundation in Lisbon, Portugal.
Ο Δρ. Πιοτρ Γκρουστσύνσκι (γενν. 1965) είναι Πολωνός κριτικός θεάτρου και δραματουργός. Από το 2008 συνεργάζεται με το Nowy Teatr και τον σκηνοθέτη Krzysztof Warlikowski. Έχει συγγράψει, από κοινού με τον Βαρλικόσφκι, την προσαρμογή των παραγωγών (A)pollonia, Un tramway (συμπαραγωγή με το Odéon Théâtre του Παρισιού), The End, African Tales by Shakespeare, Kabaretwarszawski και The French.
Είναι συγγραφέας της πρώτης μελέτης για το νέο πολωνικό θέατρο (Ojcobójcy, 2002) και ενός βιβλίου-συνέντευξης με τον Βαρλικόφσκι (Szekspiriuzurpator, που έχει μεταφραστεί στα γαλλικά και τα ρουμανικά). Συνεργάζεται επίσης με τον Mariusz Treliński ως δραματουργός σε όπερες, ενώ αυτή την περίοδο εργάζεται στην προετοιμασία της όπερας Τριστάνος και Ιζόλδη, μια συμπαραγωγή της Εθνικής Όπερας της Βαρσοβίας και της Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης. Είναι μέλος της εκδοτικής επιτροπής των περιοδικών Dialog (Βαρσοβία) και Ubu (Παρίσι).
Piotr Gruszczyński (b.1965) is a theatre critic and dramaturg. Since 2008 he works with Nowy Teatr and Krzysztof Warlikowski. He is the co-author of the adaptations of Warlikowski’s recent productions: (A)pollonia, Un tramway (coproduction with Odeon Theatre, Paris), The End, African Tales by Shakespeare, Kabaretwarszawski and The French.
He is the author of the first analysis of the new Polish theatre (Ojcobójcy, 2002) and of a book-interview with Warlikowski (Szekspiriuzurpator, that is also translated into French and Romanian). He also works with Mariusz Treliński as a dramaturg in opera, is currently preparing Tristan and Isolde, a co-production of National Opera in Warsaw and Metropolitan Opera in New York. He leads a seminar about new trends in European theatre and workshops for theatrecritics in Theatre Academy in Warsaw. He is a member of the publishing board of Dialog (Warsaw) and Ubu (Paris) magazines.