Groys Boris
Warsza Joanna
Γλώσσα
Αγγλική
Ημερομηνία
28/11/2015
Διάρκεια
82:37
Εκδήλωση
Transitions | Συμπόσιο: Τέλεια αρμονία Η πρόσφατη τέχνη και πολιτική στην Ανατολική Ευρώπη
Χώρος
Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Διοργάνωση
Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός, Πολιτική, Κοινωνικά θέματα
Ετικέτες
Ανατολική Ευρώπη, τέχνη, πολιτική, πολιτική δράση, ακτιβισμός, εθνικισμός, λιτότητα, ξενοφοβία, ρατσισμός
Στην ανάρτηση αυτή, οι ομιλίες δημοσιεύονται στην πρωτότυπη εκφορά τους στην αγγλική γλώσσα. Αν θέλετε να παρακολουθήσετε το video με παράλληλη μετάφραση στα ελληνικά, πατήστε εδώ.
Scroll down for English Version
Μπορεί η τέχνη να γίνει ο φορέας μιας κοινής πολιτικής δράσης; Ένα διήμερο συμπόσιο για τα καλλιτεχνικά, ακτιβιστικά και πολιτικά διλήμματα της Ανατολικής Ευρώπης.
Πώς αντιδρά η καλλιτεχνική κοινότητα στις πιο σκληρές πολιτικές πρακτικές; Πώς αμφισβητεί τα καταπιεστικά και στενόμυαλα καθεστώτα; Πώς θίγει τα ζητήματα του άκρατου εθνικισμού; Μπορεί η τέχνη, και πάλι, να γίνει ο φορέας μιας κοινής πολιτικής δράσης; Ή μήπως είναι πολλά αυτά που περιμένουμε;
Tο διήμερο συμπόσιο με τίτλο Transitions | Συμπόσιο: Τέλεια αρμονία - Η πρόσφατη τέχνη και πολιτική στην Ανατολική Ευρώπη, με ομιλίες καλλιτεχνών, προβολές, μια διάλεξη, μια περφόρμανς και πάνελ συζητήσεων, αντανακλά τα καλλιτεχνικά, ακτιβιστικά και πολιτικά διλήμματα της Ανατολικής Ευρώπης, όπου η λιτότητα και η ξενοφοβία συνυπάρχουν σε «τέλεια αρμονία». Η σθεναρή αντι-μεταναστευτική στάση της περιοχής αποκαλύπτει κοινωνική αναλγησία, καθώς επίσης φόβο για τον «άλλο» και νεο-εθνικισμούς. Ίσως η διαίρεση μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Ευρώπης να είναι ακόμα βαθύτερη απ’ όσο φανταζόμασταν – και αποδεικνύεται ότι οι μετα-κομουνιστικές συνθήκες δεν αποτελούν παρελθόν.
Επιμέλεια: Κάτια Αρφαρά και Joanna Warsza
Με τους: Boris Groys, Piotr Gruszczynski, Nataša Ilić (WHW), Szabolcs Kiss Pál, LucaJanka László, Sodja Lotker, Tomislav Medak, Livia Páldi, Dan Perjovschi, Hajnalka Somogyi, Kuba Szreder, Adam Szymczyk, Wojtek Ziemilski, Artur Żmijewski, Κωστή Σταφυλάκη
Transitions | Συμπόσιο: Τέλεια αρμονία - Η πρόσφατη τέχνη και πολιτική στην Ανατολική Ευρώπη
Δ΄ ΕΝΟΤΗΤΑ
Ομιλία του Boris Groys: «Μετα-κομουνιστική Ανατολική Ευρώπη: Η επιστροφή του εθνικισμού»
Transitions | Symposium: Perfect Harmony
Recent Art and Politics in Eastern Europe
Can art become an agent of coming together politically? A two days symposium on artistic, activist and political dilemmas of Eastern Europe.
It almost seemed like all the big problems had moved to Greece. But the agenda changed again —for example the focus is now once again on Eastern Europe, where austerity and xenophobia meet in ‘ perfect harmony’. The region’s firm anti-immigration stance reveals not only social insensitivity, but neo-nationalisms and the fear of the other. The division between East and West in Europe may be even deeper than we thought – and the post-Communist condition is not quite over.
This two-day symposium –with artists’ dialogues, a screening, a lecture, panels and a performance– reflects the artistic, activist and political dilemmas of Eastern Europe. How is the artistic community reacting to the harsher political weather? How does it challenge oppressive and narrow-minded regimes? How does it tackle issues of rampant nationalism? And can art, once again, become an agent of coming together politically? Or is this too much to expect?
Curated by: Katia Arfara and Joanna Warsza
With: Boris Groys, Piotr Gruszczynski, NatašaIlić (WHW), SzabolcsKissPál, Luca JankaLászló, SodjaLotker, Tomislav Medak, Livia Páldi, Dan Perjovschi, HajnalkaSomogyi, Kostis Stafylakis, KubaSzreder, Adam Szymczyk, WojtekZiemilski, ArturŻmijewski
Transitions | Symposium: Perfect Harmony - Recent Art and Politics in Eastern Europe
4th SESSION
Post-Communist East: Nationalism Revisited
Lecture by Boris Groys
Ο Μπόρις Γκρόυς γεννήθηκε το 1947 στο Ανατολικό Βερολίνο. Την περίοδο 1988-94 ήταν βοηθός καθηγητής στο Ινστιτούτο Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου του Μύνστερ, απ’ όπου έλαβε και το διδακτορικό του στη φιλοσοφία (1992). Από το 1994 έως το 2009 ήταν καθηγητής Αισθητικής, Ιστορίας της Τέχνης και Θεωρίας των Μέσων στην Ακαδημία Design / Κέντρο για τις Τέχνες και την Τεχνολογία των Μέσων, στην Καρλσρούη. Από το 2005 έως το 2009 ήταν επίσης καθηγητής στη Σχολή Τεχνών και Επιστημών του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (NYU). Από το 2013 είναι πλέον καθηγητής στη European Graduate School της Ελβετίας.
Έχει δημοσιεύσει τις μελέτες The Total Art of Stalinism – Russian Avant-Garde, Aesthetic Dictatorship, and Beyond (1992, Princeton University Press), Art Power (2008, MIT Press), Going Public (2010, Sternberg Press), Under Suspicion – A Phenomenology of Media (2012, Columbia University Press) και On the New (2014, Verso).
Boris Groys (b. 1947, East Berlin) worked from January 1988 to October 1994 as an Assistant Professor at the Philosophical Institute of University of Muenster (Germany), from which he received in 1992 his Ph.D in Philosophy. From October 1994 to September 2009 he was a Professor of Aesthetics, Art History and Media Theory at the Academy of Design / Centre for Art and Media Technology (HfG/ZKM) in Karlsruhe, Germany. From September 2005 until May 2009 he worked as a Global Distinguished Professor at the Faculty of Arts and Science, NYU in New York and since 2013 works as Professor of European Graduate School in Switzerland.
Short list of his publications: The Total Art of Stalinism. Russian Avant-Garde, Aesthetic Dictatorship, and Beyond (Princeton Univ. Press 1992, Reprint: Verso. London-New York 2011), Art Power (MIT Press, Cambridge Ma., 2008), Going Public (Sternberg Press, Berlin-New York, 2010), Under Suspicion. A Phenomenology of Media (Columbia University Press, 2012), On the New (Verso, 2014).
Η Γιοάνα Βάρζα είναι επιμελήτρια και συγγραφέας στους χώρους των εικαστικών και παραστατικών τεχνών και της αρχιτεκτονικής. Ανάμεσα στις πρόσφατες δραστηριότητές της, ήταν επικεφαλής του προγράμματος κοινού της 10ης Manifesta που έγινε στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας (2014), επιμελήθηκε το Γεωργιανό Περίπτερο στην 55η Μπιενάλε της Βενετίας (2013) και υπήρξε βοηθός επιμελήτρια της 7ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης του Βερολίνου (2012). Αυτή την περίοδο είναι επικεφαλής του Curator Lab στο κολέγιο Konstfack της Στοκχόλμης. Ζει και εργάζεται στο Βερολίνο και τη Βαρσοβία.
Curator and writer in the fields of visual, performing arts and architecture. She was recently head of the public programme of Manifesta 10 in St. Petersburg (2014), curated the Georgian Pavilion at the 55th Venice Biennale (2013), and served as associate curator of the 7th Berlin Biennale for Contemporary Art (2012). Currently she is a head of Curator Lab at Konstfack in Stockholm. Joanna is based in Berlin and Warsaw.