ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Φίλιππος Βλάχος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κόρινθο. Σπούδασε παιδαγωγικά και βιολογία. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Πατρών και εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Εργάστηκε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ παράλληλα δίδαξε σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Ε.Κ.Π.Α., του Α.Π.Θ. και των Πανεπιστημίων Πατρών, Ιωαννίνων και Θεσσαλίας, στα ΠΕΚ και στη ΣΕΛΕΤΕ. Από το 1998 διδάσκει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, όπου υπηρετεί ως Καθηγητής.
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη διερεύνηση των βιολογικών παραγόντων που επηρεάζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά και ιδιαιτέρα τη μαθησιακή διαδικασία και κινούνται γύρω από δύο άξονες. Ο πρώτος αφορά τη μελέτη της εγκεφαλικής πλευρίωσης και την επίδρασή της στις γνωστικές διεργασίες και τη μάθηση. Ο δεύτερος άξονας αφορά την νευροβιολογική προσέγγιση των αναπτυξιακών διαταραχών, με σκοπό την πληρέστερη εκτίμηση της αιτιοπαθογένειας τους, και την έγκαιρη, συστηματική και αντικειμενική ανίχνευση τους.
Έχει συμμετάσχει σε πολλά ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα (επιστημονικός υπεύθυνος σε πέντε από αυτά), που διερεύνησαν τη σχέση εγκεφαλικής πλευρίωσης, γνωστικών ικανοτήτων και ακαδημαϊκής επίδοσης σε παιδιά και σε ενήλικες που παρουσιάζουν αναπτυξιακές ή νευρολογικές διαταραχές. Είναι μέλος επιστημονικών εταιρειών στην Ελλάδα και το εξωτερικό και αξιολογητής επιστημονικών εργασιών σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά (Behavioral Neuroscience, Human Psychopharmacology: Clinical & Experimental, Perceptual & Motor Skills, Psychological Report, Learning & Instruction, International Journal of Brain & Cognitive Sciences, Internatinal Journal of Psychology & Behavioral Sciences).
Είναι συγγραφέας ενός βιβλίου με τίτλο «Αριστεροχειρία: μύθοι και πραγματικότητα», συνεπιμελητής της έκδοσης τριών άλλων με τίτλους «Aνθρώπινη συμπεριφορά και μάθηση», «Aνθρώπινη συμπεριφορά και εκπαίδευση», «Το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής και οι ορίζοντές του στον 21ο αιώνα» και έχει συμμετάσχει στη συγγραφική ομάδα τεσσάρων ακόμα βιβλίων σχετικών με την Ψυχολογία και την Εκπαίδευση. Πολλές ερευνητικές εργασίες του έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή και πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια. Περισσότερες από 90 μελέτες του έχουν δημοσιευθεί σε έγκυρα ελληνικά και ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά, εμφανίζονται σε διεθνείς βάσεις δεδομένων και έχουν γίνει σ’ αυτές πάνω από 200 αναφορές στη διεθνή βιβλιογραφία.