ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Ανδρονίκη Χαριτωνίδου είναι Διδάκτωρ Επιστημών του Λόγου και υπηρετεί σε θέση Συμβούλου Γ΄ Γαλλικής γλώσσας στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Από το 2002 εργάζεται ως καθηγήτρια Γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας στην ιδιωτική και δημόσια εκπαίδευση. Η διδακτορική της διατριβή αφορά στην διαπολιτισμική διάσταση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών και των διδακτικών εγχειριδίων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς και στις αναπαραστάσεις και εκπαιδευτικές πρακτικές του Έλληνα εκπαιδευτή στο σύγχρονο σχολείο το οποίο χαρακτηρίζεται τα τελευταία χρόνια από έντονη γλωσσική και πολιτισμική πολλαπλότητα.
Είναι μέλος της επιτροπής σύνταξης αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών για το μάθημα της Γαλλικής γλώσσας στο ΕΠΑ.Λ. Τα ερευνητικά της ενδιαφέρονται εστιάζονται στις γλωσσικές πολιτικές, τις διδακτικές της πολυγλωσσίας, την εκπαιδευτική καινοτομία, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, την εκπαιδευτική σχέση δασκάλου-μαθητή, την σχέση με τη γνώση, την επιμόρφωση εκπαιδευτικών και την συσχέτιση ψυχανάλυσης και εκπαίδευσης. Έχει δημιουργήσει διδακτικό υλικό με δραστηριότητες αφύπνισης στη διαφορετικότητα των γλωσσών και των πολιτισμών για τους μαθητές του δημοτικού σχολείου.
Εδώ και αρκετά χρόνια ασχολείται με την μετάφραση κυρίως ψυχαναλυτικών κειμένων από την γαλλική γλώσσα στην ελληνική και αντίστροφα. Η τελευταία της μεταφραστική δουλειά θα δημοσιευθεί προσεχώς στο Δ. Αγγελή (επιμ.), Κύρος και Αυθεντία στους χώρους της ψυχικής υγείας, Αθήνα : Επέκεινα. Είναι μέλος της Association Internationale Interactions de la Psychanalyse (A2IP) και της Association des Groupes de Soutien au Soutien (AGSAS-Groupes BALINT enseignant).