Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Χατζηχρήστου Σίσσυ

Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η Δρ. Χρυσή (Σίσσυ) Χατζηχρήστου είναι Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας και Πρόεδρος του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι Διευθύντρια του ΠΜΣ «Σχολικής Ψυχολογία» και Διευθύντρια του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας.

Έκανε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στις ΗΠΑ, στο Πανεπιστήμιο Harvard, όπου πήρε το Master και το Certificate of Advanced Studies στην Εξελικτική Ψυχολογία, και στη συνέχεια στο University of California, Berkeley, όπου πήρε το Διδακτορικό Δίπλωμα στη Σχολική Ψυχολογία και εργάστηκε ως επιστημονική συνεργάτιδα. Έχει διατελέσει Postdoctoral Research Fellow και επιστημονική συνεργάτιδα στο Max-Planck Institute for Human Development and Education του Βερολίνου. Έχει εργαστεί σε κέντρα ψυχικής υγείας και σχολεία στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα.

Η Δρ. Χατζηχρήστου εκλέχτηκε πρόσφατα μέλος του Executive Board of Trainers of School Psychologists, USA και President-elect of the International School Psychology Association. Είναι μέλος του Graduate Education Committee of the National Association of School Psychologists, USA και Board member of the International Institute of School Psychology, University of California, Santa Barbara. Έλαβε επίσης τα βραβεία ISPA Outstanding International Scholar Award (2010) και ISPA Presidential Citation Awards (2016 and 2017). Στο παρελθόν έχει διατελέσει εκλεγμένο μέλος και συν-πρόεδρος του Committee of International Relations in Psychology of the American Psychological Association (APA), γραμματέας του Executive Committee of the International School Psychology Association, πρόεδρος του Globalization Working Group of School Psychology Division of APA και μέλος του Crossing Cultures and Continents Task Force, National Association of School Psychologists, USA. Ήταν πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του 28thInternational School Psychology Conference (2005, Αθήνα) το οποίο διοργανώθηκε από το Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε συνεργασία με το International School Psychology Association.

Διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας και συν-συντονίστρια του Κλάδου Σχολικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας. Ήταν Πρόεδρος του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Σχολικής Ψυχολογίας (2015, Αθήνα) το οποίο διοργανώθηκε από το Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ και του 1ου και 2ου Σχολείου Σχολικής Ψυχολογίας (2010, Σπέτσες, Αθήνα, 2014).

Το ερευνητικό και συγγραφικό της έργο συμβάλλει στην οριοθέτηση του κλάδου της Σχολικής Ψυχολογίας στην Ελλάδα, καθώς και στο σχεδιασμό, στην εφαρμογή και την αξιολόγηση προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης στη σχολική κοινότητα και στη διασύνδεση του Πανεπιστημίου με τα σχολεία και τη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Το έργο της αναφέρεται σε θέματα σχολικής ψυχολογίας, προσαρμογής και στήριξης ευάλωτων ομάδων μαθητών, προαγωγής της ψυχικής υγείας και της ψυχικής ανθεκτικότητας στο σχολικό περιβάλλον, καθώς και σε θέματα συμβουλευτικής εκπαιδευτικών και γονέων, διαλεκτικής ψυχολογικής συμβουλευτικής, και συμβουλευτικής για τη διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα. Έχει επίσης ασχοληθεί με την ανάπτυξη εναλλακτικών μοντέλων παροχής σχολικών ψυχολογικών υπηρεσιών, με το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας προγραμμάτων πρωτογενούς και δευτερογενούς πρόληψης και παρεμβατικών προγραμμάτων σε επίπεδο συστήματος, σε σχολεία και Ιδρύματα στην Ελλάδα και την Κύπρο. Ασχολείται επίσης με πολυπολιτισμικά θέματα εκπαίδευσης και κατάρτισης στη Σχολική Ψυχολογία καθώς και με την ανάπτυξη δικτύων συνεργασίας σε διεθνές επίπεδο.

Πολλές μελέτες της έχουν δημοσιευθεί σε έγκυρα ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά και βιβλία. Στα έργα της περιλαμβάνονται τα ακόλουθα βιβλία: Χατζηχρήστου, Χ. (2015). Πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας στο σχολείο και στην οικογένεια. Αθήνα: Gutenberg, Χατζηχρήστου, Χ. (2015). Ο χωρισμός των γονέων, το διαζύγιο και τα παιδιά. Η προσαρμογή των παιδιών στη διπυρηνική οικογένεια και το σχολείο. Αθήνα: Πεδίο, Χατζηχρήστου, Χ. (2014). Συμβουλευτική στη σχολική κοινότητα. Αθήνα: Τυπωθήτω, Χατζηχρήστου, Χ. (2011). Σχολική Ψυχολογία. Αθήνα: Τυπωθήτω, Χατζηχρήστου, Χ. (2011α,β,γ). Κοινωνική και συναισθηματική αγωγή στο σχολείο: Πρόγραμμα για την προαγωγή της ψυχικής υγείας και της μάθησης στη σχολική κοινότητα. Αθήνα: Τυπωθήτω, Χατζηχρήστου Χ., (2012). Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα. Αθήνα: Gutenberg.

Έχει επίσης συμμετάσχει σε πολυάριθμα διεθνή ερευνητικά προγράμματα των οποίων τα αποτελέσματα έχουν παρουσιαστεί σε συνέδρια και έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά σε συνεργασία με συναδέλφους από διάφορες χώρες. Έχει διατελέσει συν-επιμελήτρια σε ειδικά τεύχη περιοδικών αναφορικά με διεθνείς προσεγγίσεις στην εκπαίδευση και πρακτική στη σχολική ψυχολογία (ειδικό τεύχος Academic and Professional Preparation of School and Educational Psychologists: International Perspectives με τον καθ. Tom Oakland και ειδικό τεύχος Social-Emotional Learning (SEL) Training, Intervention and Research Worldwide με τον καθ. Maurice Elias) και συν-επιμελήτρια του International Handbook of Consultation in Educational Settings (με την καθ.Sylvia Rosenfield, 2017, Taylor & Francis) και του Handbook of School Psychology in a Global Context (με καθ. Bonnie Nastasi, Springer, υπό έκδοση).

ΟΜΙΛΙΕΣ