Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Herrero de Jaurequi Miguel

Βοηθός Καθηγητής Ελληνικής Λογοτεχνίας, Πανεπιστήμιο Complutense, Μαδρίτη

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Miguel Herrero de Jáuregui (Μαδρίτη 1978) είναι βοηθός καθηγητής Ελληνικής Λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης. Κατέχει δύο διδακτορικά πτυχία στις Κλασικές σπουδές (Μαδρίτη 2005) και στην Ιστορία των Θρησκειών (Bologna 2008). Συνέχισε την ερευνητική του δραστηριότητα στο Max-Planck Institut für Europaïsche Rechtsgeschichte στη Φρανκφούρτη, καθώς και στα Πανεπιστήμιο του Harvard, Oxford (Christ Church), Zurich και Bologna. Έχει γράψει το βιβλίο Orphism and Christianity in Late Antiquity (2010) αλλά και πολλά άρθρα σχετικά με την Ελληνική λογοτεχνία και θρησκεία, και την υποδοχή του ελληνικού πολιτισμού από τους Χριστιανούς απολογητές. Αυτή την εποχή ετοιμάζει έναν σχολιασμό για το έργο "Προτρεπτικός προς Έλληνας" το οποίο έγραψε ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς, καθώς και ένα βιβλίο για την ελληνική θρησκευτική ποίηση.

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις

- Orphism and Christianity in Late Antiquity, De Gruyter, Berlin-New York, 2010.
- “Priam’s Catabasis: Traces of the Epic Journey to Hades in Iliad 24”, Transactions of the American Philological Association 141.1 (2011), 37-68.
- “Dialogues of Immortality from Homer to the Gold Leaves”, in R. G. Edmonds (ed.), The Orphic Gold Tablets and Greek Religion: Further along the Path, Cambridge, Cambridge University Press 2011, 265-284.
- “Orphic God(s): Theogonies and Hymns as Roads for Monotheism”, in S. Mitchell / P. Van Nuffelen (eds.) Monotheism between Pagans and Christians in Late Antiquity, Leuven, Peeters, 2010, 77-100.
- “Themis at Eleusis: Clement of Alexandria Protrepticus. 2.25”, CQ 59.1 (2009), 270-274 (con R. Gagné).
- “Tradición órfica y tradición homerica”, “Orfismo en Roma”, “Orfismo y cristianismo”, “El orfismo, el genos y la polis”, en A. Bernabé / F. Casadesús (eds.), Orfeo y la tradición órfica: un reencuentro, Madrid 2008.
- "¿A quién dirige Gregorio de Nazianzo su crítica de la reencarnación (De anima 22-52)?”, Adamantius 13 (2007), 231-247.
- “Las fuentes de Clem. Alex. Protr. 2.12-22: un tratado sobre los misterios y una teogonía órfica”, Emerita 75.1 (2007), 19-50.
- “L’étymologie de Mésatis et le festin inachevé des Titans”, RHR 223 (2006.4), 389-416.
- “La conversión como metáfora espacial: una propuesta de aproximación cognitiva al cambio cultural de la antigüedad tardía”, Ilu 10 (2005), 63-84.
- “Le pluriel de dédain dans la reflexion religieuse des présocratiques”, RPhA 24.2 (2005), 55-74.

ΟΜΙΛΙΕΣ