O Αναστάσιος Ματσόπουλος κατέχει διδακτορικό δίπλωμα στη Σχολική Ψυχολογία από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης (State University of New York at Albany) των Ηνωμένων Πολιτειών και έχει εργαστεί ως σχολικός ψυχολόγος πλήρους απασχόλησης σε σχολεία της Νέας Υόρκης για πολλά χρόνια. Επίσης, έχει διδάξει ως Επίκουρος Καθηγητής Σχολικής Ψυχολογίας σε μεταπτυχιακά προγράμματα Σχολικής Ψυχολογίας στην Νέα Υόρκη αλλά και στο Διδακτορικό Πρόγραμμα Σχολικής Ψυχολογίας (Psy.D.) του Fairleigh Dickinson University στη Νέα Υέρσεη. Κατά τα έτη 2010, 2011 με χρηματοδότηση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, ο κ. Ματσόπουλος διετέλεσε υπεύθυνος της εκπαίδευσης των σχολικών ψυχολόγων της ευρύτερης περιοχής της Λάρνακας για την υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος Οικοσυστημικής Συνεργατικής Συμβουλευτικής σ όλα τα σχολεία της περιοχής. Ο κ. Ματσόπουλος κατέχει άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος στην Ελλάδα και έχει μόνιμη άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος ως σχολικός ψυχολόγος στην Αμερική.
Από το 2013 συμμετέχει ως επιστημονικός υπεύθυνος του Πανεπιστήμιο Κρήτης και ως εταίρος σε χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης έξι χωρών (Μάλτα, Ελλάδα, Ιταλία, Κροατία, Σουηδία, Πορτογαλία) με στόχο την δημιουργία και υλοποίηση Πανευρωπαϊκού Προγράμματος Ψυχικής Ανθεκτικότητας για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Είναι υπεύθυνος καθηγητής της Μονάδας Σχολικής Ψυχολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστήμιου Κρήτης καθώς και υπεύθυνος καθηγητής της μεταπτυχιακής ειδίκευσης «Ψυχοπαιδαγωγικές Παρεμβάσεις για Παιδιά Προσχολικής και Σχολικής Ηλικίας».
Το τελευταίο βιβλίο του (επιμέλεια) έχει τίτλο «Από την Ευαλωτότητα στην Ψυχική Ανθεκτικότητα: Εφαρμογές στο Σχολικό και Οικογενειακό Πλαίσιο» (2011) Εκδόσεις Παπαζήση. Ο κ. Ματσόπουλος είναι επιστημονικά υπεύθυνος μαζί με την Δρ. Ανθή Λούτσιου του Πανεπιστήμιου Κύπρου ενός καινοτόμου βιωματικού προγράμματος Ψυχοεκπαίδευσης Γονέων (Parenting the Strong-Willed Child) που εφαρμόζεται σε όλες τις πόλεις της Κύπρου. Τα ενδιαφέροντα του επικεντρώνονται στην πρώιμη παρέμβαση και στην προσχολική εκπαίδευση, στις παρεμβάσεις για προβλήματα συμπεριφοράς, επιθετικότητας και στα προληπτικά προγράμματα Ψυχικής Ανθεκτικότητας για παιδιά και εκπαιδευτικούς, στην Αξιολόγηση και Παρέμβαση Βασισμένη στο Παιχνίδι (Play-Based Assessment and Intervention), στην Συνεργατική Συμβουλευτική (Consultation) στο σχολικό πλαίσιο, στη διεθνή και διαπολιτισμική σχολική ψυχολογία, στην εκπαίδευση γονέων και τέλος την επαγγελματική εξέλιξη και εκπαίδευση των παιδαγωγών/εκπαιδευτικών.