ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Fiona Sampson γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1968 και μεγάλωσε στη δυτική ακτή της Ουαλίας και στο Γκλόστερσερ. Σπούδασε στη Royal Academy of Music και μετά από μια σύντομη καριέρα ως ερμηνεύτρια βιολιού, από τα δεκαέξι της ως τα είκοσι, συνέχισε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, όπου κέρδισε το βραβείο Newdigate Prize για την καλύτερη έμμετρη σύνθεση προπτυχιακού φοιτητή. Έκανε το διδακτορικό της στη φιλοσοφία της γλώσσας, στο Πανεπιστήμιο Radboud στο Νίμεγκεν της Ολλανδίας, εμπνευσμένο από τις εμπειρίες της στον τομέα των υπηρεσιών υγείας, έρευνα για την οποία απέκτησε διεθνή αναγνώριση με τα βιβλία Writing: Self and Reflexivity, Writing: Self on the Page (και τα δύο μαζί με τη Celia Hunt), Writing in Health and Social Care και την ποιητική συλλογή The Healing Word. Από τις σημαντικότερες φωνές της σύγχρονης βρετανικής ποίησης, η Σάμπσον έχει εκδώσει μέχρι σήμερα δεκαοκτώ βιβλία ποίησης, θεωρίας της γλώσσας και τέχνης της γραφής, από τα οποία πέντε ποιητικές συλλογές: The Healing Word (1998), Folding the Real (2001), The Distance Between Us (2006), Common Prayer (2007), που περιλήφθηκε στη μικρή λίστα του T.S. Eliot Prize και Rough Music (2010), που περιλήφθηκε στη μικρή λίστα των βραβείων T.S. Eliot Prize και Forward Prize. Ως ειδική σε θέματα ποίησης από τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, συνεπιμελήθηκε τη συλλογική έκδοση νέων ποιητών A Fine Line, και από το 2002 έως το 2005 ίδρυσε και διηύθυνε το περιοδικό Orient Express, με ποίηση από αυτές τις χώρες – ενώ και η δική της ποίηση έχει μεταφραστεί σε πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες. Μετέφρασε επίσης στα αγγλικά ποιήματα του Γιάαν Καπλίνσκι (Jaan Kaplinski), που κυκλοφόρησαν με τίτλο Evening Brings Everything Back (2004). Το 2005 ανέλαβε τη θέση της διευθύντριας του πιο ιστορικού περιοδικού ποίησης στη Μεγάλη Βρετανία, του Poetry Review (δεύτερη γυναίκα σε αυτή τη θέση μετά τη Muriel Spark, μεταξύ 1947-49), θέση από την οποία αποχώρησε τον Μάρτιο του 2012. Η ενασχόλησή της με την ιστορία του περιοδικού οδήγησε, μεταξύ άλλων, στην έκδοση A Century of Poetry Review (2009). Είναι, επίσης, τακτική συνεργάτις των εφημερίδων The Guardian, The Irish Times, The Independent, και του The Times Literary Supplement (TLS), με κριτικές και άρθρα της, βραβευμένη ποιήτρια από το Arts Council της Αγγλίας και της Ουαλίας, μέλος της Royal Society of Literature (από το 2009), πρ. υπότροφος (AHRC Research Fellow) στο Πανεπιστήμιο Oxford Brookes, μεταξύ 2002-05, και CAPITAL Fellow στο Πανεπιστήμιο του Warwick, μεταξύ 2007-08. Το 2010 έδωσε τις διαλέξεις Newcastle Poetry Lectures, με τίτλο «Music Lessons», που εκδόθηκαν σε βιβλίο. Ποιήματά της έχουν μελοποιηθεί από τη συνθέτρια Sally Beamish, σε συνεργασία με το Coull Quartet, στο πλαίσιο προγράμματος για τη σχέση της ποίησης με τη συμφωνική μουσική στο Πανεπιστήμιο του Warwick. Ποιήματά της στα ελληνικά, από τη συλλογή Rough Music (Ταραγμένη Μουσική), περιλαμβάνονται στο τεύχος 8 του περιοδικού Ποιητική (φθινόπωρο-χειμώνας 2011). Στα προσεχή της σχέδια περιλαμβάνονται: η ανθολογία Beyond the Lyric: A Map of Contemporary British Poetry (υπό έκδοση στην Αγγλία, τον Σεπτέμβριο του 2012) και η νέα της ποιητική συλλογή Coleshill (την άνοιξη του 2013) και η έκδοση μιας ανθολογίας της ποίησής της στην Αμερική (Selected Poems, εκδ. Sheep Meadow). Eτοιμάζει, επίσης, την έκδοση μιας νέας διεθνούς ποιητικής επιθεώρησης με τίτλο The Poem.