Μόσχος Γεώργιος
Αρώνη Γκέλη
Ανδρούσου Αλεξάνδρα
Στεφάνου Χρήστος
Συρρή Δέσποινα
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
26/05/2017
Διάρκεια
58:38
Εκδήλωση
Κύκλος εκδηλώσεων "Εκπαίδευση του σήμερα και του αύριο"
Χώρος
Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος (Auditorium Theo Angelopoulos)
Διοργάνωση
Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος
Κατηγορία
Εκπαίδευση, Κοινωνικά θέματα
Ετικέτες
εκπαίδευση, ελληνικό σχολείο, εκπαιδευτικό πρόγραμμα, πρόσφυγες, παιδιά προφύγων, δικαιώματα του παιδιού, Συνήγορος του Πολίτη
Λίγο πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς, ποιος είναι ο απολογισμός της σχολικής φοίτησης των παιδιών προσφύγων, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2016, και ποιες οι προοπτικές για το μέλλον;
Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος συνδιοργάνωσε με την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής και τον Βοηθό Συνήγορο του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, εκδήλωση με θέμα: Εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων στην Ελλάδα.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με την προβολή της ταινίας «H αυλή της Βαβέλ» (La Cour de Babel) της Julie Bertucelli (2014), το τρέϊλερ της οποίας συμπεριλαμβάνεται στην παρούσα ανάρτηση.
H ταινία αναφέρεται στη συνύπαρξη μαθητών από διάφορες εθνικότητες που φοιτούν σε μια τάξη υποδοχής στη Γαλλία.
Ακολούθησε ανοικτή συζήτηση γύρω από το θέμα της ένταξης των παιδιών προσφύγων στο ελληνικό σχολείο, η οποία ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2016; Ποια είναι τα διαθέσιμα μέσα; Ποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα εφαρμόστηκε; Ποια προβλήματα προέκυψαν; Αλλά επίσης ποιες είναι οι προοπτικές και οι προκλήσεις για το μέλλον ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς;
Στη συζήτηση την οποία συντόνισε ο Γιώργος Μόσχος, βοηθός Συνηγόρου του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, συμμετείχαν οι:
Αλεξάνδρα Ανδρούσου, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο ΤΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλος Επιστημονικής Επιτροπής για τη στήριξη των παιδιών προσφύγων (ΥΠΠΕΘ)
Γκέλη Αρώνη, Συντονίστρια Ομάδας Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του ΥΠΠΕΘ
Χρήστος Στεφάνου, καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Συντονιστής Εκπαίδευσης Προσφύγων Κέντρου Φιλοξενίας Ελαιώνα
Δέσποινα Συρρή, Υπεύθυνη Εκπαίδευσης, Ομάδα της UNICEF για την Ανταπόκριση στο Προσφυγικό και Μεταναστευτικό Ζήτημα
καθώς και Εφήβοι-σύμβουλοι του Συνηγόρου του Πολίτη για τα δικαιώματα του Παιδιού.
Ο Γεώργιος Μόσχος είναι Βοηθός Συνήγορος, επικεφαλής του Τμήματος για τα Δικαιώματα του Παιδιού στον «Συνήγορο του Πολίτη». Γεννημένος στην Αθήνα (1957), σπούδασε Νομικά στην Αθήνα και Εγκληματολογία (M.Phil) στο Λονδίνο. Έλαβε εκπαίδευση στους τομείς της εκπαίδευσης ενηλίκων, νεανικής απασχόλησης, αυτοεπίγνωσης και παιδικού θεάτρου. Από το 1984 εργάζεται στην Ελλάδα για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων του παιδιού, την αποτροπή του κοινωνικού αποκλεισμού των νέων, τη χειραφέτηση των νέων και την επανένταξη, καθώς και την έκφραση των παιδιών μέσω του θεάτρου. Είναι συν-ιδρυτής της ΜΚΟ ΑΡΣΙΣ (Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων). Διαθέτει εκτενή εμπειρία από τη συμμετοχή του σε ευρωπαϊκά προγράμματα και δίκτυα.
Το 2003 ορίστηκε ως ο πρώτος Βοηθός Συνήγορος για τα Δικαιώματα του Παιδιού στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Πολίτη» και επανατοποθετήθηκε άλλες δύο φορές στην ίδια θέση. Το 2006 εξελέγη Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δικτύου των Συνηγόρων για τα Παιδιά. Έχει συνεργαστεί στην έκδοση βιβλίων και τη δημοσίευση άρθρων με θέμα τα δικαιώματα του παιδιού και των νέων.
Η Γκέλη Αρώνη είναι Εκπαιδευτικός. Είναι κάτοχος Master of Science σε “Psychosocial aspects of Physical Activity” και διδακτορικού από το Τμήμα Κοινωνικής Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Έχει συμμετάσχει σε πολλά σεμινάρια και συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό που αφορούν το σώμα, την τέχνη, την κίνηση και την ισότητα στη σύγχρονη κοινωνία. Έχει υλοποιήσει προγράμματα για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και την Αποδοχή της Διαφορετικότητας στην ευέλικτη ζώνη με τους μαθητές των Ε’ και ΣΤ΄ τάξεων. Είναι Επιμορφώτρια Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου «Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης» Θεματικό πεδίο: «Προβλήματα Συμπεριφοράς». Είναι επιμορφώτρια Εκπαιδευτικών στο Συμβούλιο της Ευρώπης (Pestalozzi Programme, 18μηνο πρόγραμμα) με θέμα «Εκπαίδευση για την Πρόληψη των Διακρίσεων» και επιμορφώτρια Εκπαιδευτικών στην Ευρώπη για το Πρόγραμμα «Μαθαίνοντας να Ζούμε μαζί, Ένα Διαπολιτισμικό και Διαθρησκευτικό πρόγραμμα» των Arigatou International, και UNESCO. Επίσης, έχει συμμετάσχει στη συγγραφή του: «Οδηγίες για τους Εκπαιδευτικούς για την καταπολέμηση της Μισαλλοδοξίας και των Διακρίσεων κατά των Μουσουλμάνων» “Guidelines for Educators to Counter Intolerance and Discrimination against Muslims" του OSCE/ODIHR, Συμβούλιο της Ευρώπης και ΟΥΝΕΣΚΟ Μάιος 2011.
Η Αλεξάνδρα Ανδρούσου, έχει σπουδάσει στην Αθήνα και στο Παρίσι στο Πανεπιστήμιο της Σορβόνης (Paris V) από όπου πήρε διδακτορικό δίπλωμα, επιστήμες της αγωγής με κατεύθυνση Ψυχολογία. Διδάσκει από το 1997 Διδακτική Μεθοδολογία στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα στρέφονται γύρω από θέματα μειονοτήτων και εκπαίδευσης, επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και διδακτικών πρακτικών. Ασχολείται επίσης με την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού που απευθύνεται είτε σε παιδιά (παιδαγωγική βαλίτσα "Εγώ κι εσύ, εδώ κι εκεί") είτε σε εκπαιδευτικούς.
Η Δέσποινα Συρρή συνεργάστηκε σε θέματα πολιτικής κοινωνιολογίας, βίας και συγκρούσεων, ανάπτυξης και μετανάστευσης με το Centre for Holocaust and Genocide Studies, Amsterdam, το Migration Netzwerk του Πανεπιστήμιο Βερολίνου, το Κέντρο Προσφυγικών Μελετών του Πανεπιστήμιου της Οξφόρδης, το South East European Research Centre, διεθνείς οργανισμούς και ΜΚΟ από το 1988 έως σήμερα στις χώρες της νοτιότερης Αφρικής, ανατολικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης και δίδαξε στο American College στη Θεσσαλονίκη Πολιτικές Επιστήμες και Πολιτική Ανθρωπολογία.